Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: KSIążKI

Dodano: Lipiec 06, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Dziwne kamienie. Opowieści ze Wschodu i Zachodu”

Press

Peter Hessler
Wydawnictwo Czarne
Wołowiec 2015

Peter Hessler zawsze chciał zostać powieściopisarzem, bo fikcja literacka wydawała mu się sztuką szlachetniejszą od dziennikarstwa. Na szczęście miał dobrego nauczyciela na seminarium poświęconym literaturze faktu, a po ojcu odziedziczył ciekawość, chęć i umiejętność rozmawiania z ludźmi. W jego reportażach i książkach zawsze dominuje tzw. zwykły bohater – człowiek spotkany w Korpusie Pokoju, który okazuje się naprawdę niezwykły, czy amerykański naukowiec, którego obsesją stało się badanie Wielkiego Muru Chińskiego. Hessler do Chin pojechał po wstąpieniu do Korpusu Pokoju, o tym kraju jest większość reportaży zebranych w książce, ale nie tylko. W okresie od 2000 do 2012 roku mieszkał w trzech krajach, w tym czasie publikował m.in. w „The New Yorker”, „National Geographic”, „The Wall Street Journal”. Siłą jego warsztatu jest dostrzeganie społecznych mechanizmów w zwykłych z pozoru historiach.Czytając o jego perypetiach z samochodem, od razu rozumiemy, jak wygląda przesiadanie się Chińczyków z rowerów na auta. Śledząc losy jego uczennicy Emily, która szuka szczęścia – czyli pracy i mieszkania – w Shenzhen, dowiadujemy się, na czym Chiny opierają swój szybki rozwój gospodarczy. Hessler ma też umiejętność wyszukiwania ciekawych tematów, jak np. chińskiego Barbizon, miasta, w którym rozkwitł przemysł artystyczny produkujący na rynki zagraniczne (najlepiej na świecie rozchodziły się pejzaże Wenecji, produkowane w tysiącach sztuk). Albo miasteczka na południu Chin, w którym restauracje konkurują w przyrządzaniu potraw ze szczura. To opowieści łączące gawędziarstwo ze spostrzegawczością, powstałe niespiesznie, bez presji deadline’u.

RG

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.