Kraków i region promują się przy okazji Światowych Dni Młodzieży
Już trwają kampanie promujące Kraków i region małopolski w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, które odbędą się w dniach 26-31 lipca.
"Młodość to stan ducha" - pod takim hasłem od początku lipca prowadzona jest kampania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Działania skierowane są do pielgrzymów i turystów, którzy odwiedzą Małopolskę podczas Światowych Dni Młodzieży. Twarzą akcji jest ponad 80-letni benedyktyn – ojciec Leon Knabit. W Krakowie i 19 miastach regionu (m.in. Chrzanów, Gorlice, Limanowa, Nowy Sącz, Nowy Targ, Oświęcim, Zakopane) ustawiono nośniki zewnętrzne w języku polskim i angielskim. Rozstawiono także niestandardowe citylighty z efektem lustra - każdy będzie mógł zobaczyć swoje odbicie obok postaci ojca Knabita i wykonać zdjęcie. Kampania prowadzona jest także w telewizji, w środkach komunikacji miejskiej i w Internecie (komunikacja na wszystkich fan page ŚDM, na oficjalnym fan page Małopolski na Facebooku, aktywność na Snapchacie, Instagramie i YouTube). Przygotowano także materiały dla pielgrzymów (m.in. koronki do Miłosierdzia Bożego wykonane z czerwonych paciorków nawiązujących do małopolskiego korala). Budżet kampanii wynosi 1,5 mln zł. Działania prowadzone będą do końca lipca. Za kreację kampanii i zakup mediów odpowiedzialny był Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Za kreację graficzną reklam odpowiada firma Advert, za produkcję reklam zewnętrznych: Ströer Media (billboardy), AMS (citylighty) i Creative (billboardy w miastach województwa).
Inna kampania - Urzędu Miasta w Krakowie - ma promować miasto poprzez wizerunki znanych postaci: papieża Jana Pawła II, Mikołaja Kopernika, Wita Stwosza, Bony Sforzy, Andrzeja Wajdy, Rafała Sonika i papieża Franciszka. Celem kampanii "Kraków. Cradle of Genius" ("Kraków. Kolebka geniuszy") jest pokazanie miasta jako miejsca, w którym od wieków żyją i tworzą wyjątkowe osobistości. Działania mają zwrócić uwagę na ofertę turystyczną, kulturalną bądź edukacyjną i zachęcić do wyboru Krakowa jako celu turystycznego, naukowego, zawodowego. Kampania prowadzona będzie do 31 sierpnia na nośnikach zewnętrznych (citylighty) i w środkach komunikacji miejskiej. Ponadto przygotowano kilka tysięcy naklejek z kodami QR do pobrania miejskiej aplikacji mobilnej "Kraków". Zaplanowano także iluminację wybranych obiektów architektonicznych w kolorach związanych z ŚDM (żółtym, czerwonym, niebieskim) - podświetlone będą m.in. kładka Bernatka, fontanny na Rynku Głównym i placu Szczepańskim. Opracowanie koncepcji kreatywnej kampanii przygotowała agencja Delikatesy & Frykasy.
(DR, 05.07.2016)