Dział: KSIążKI

Dodano: Lipiec 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„10 przykazań propagandy”

Press

Brian Anse Patrick
Wydawnictwo Helion
Gliwice 2015

Dla specjalistów od PR książka nie zawiera prawd objawionych. Jednak dziennikarze, którzy codziennie zalewani są falą komunikatów prasowych, po lekturze tej pozycji zwiększą czujność. Korporacje, rządy, partie i instytucje nieustannie uprawiają propagandę, bo tylko permanentna agitacja gwarantuje im przetrwanie. „Informacje przekazywane opinii publicznej nie tworzą się same ani nie pojawiają znikąd któregoś pięknego poranka, gotowe do wykorzystania” – pisze Brian Anse Patrick, który jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. Licznym propagandystom chodzi o to, abyśmy w erze wszechobecnej informacji wyznawali narzucone nam poglądy i opinie, abyśmy stracili ochotę do własnych poszukiwań. To tak jak z jedzeniem śmieciowym. Hamburgery zapełniają nam żołądki, a propaganda mózgi.

Pokazując dziesięć zasad, którymi powinien się kierować w swoich działaniach propagandysta, autor przekornie odsłania sidła zastawiane na nas przez sztaby piarowców. Myślący czytelnicy po tej lekturze będą wiedzieli, jak ich uniknąć. Co nie znaczy, że zawsze im się to uda. Bo nie jest to zestaw prostych sztuczek. Doskonała lektura na czas nasilającej się propagandy politycznej w naszym kraju i wojennej na świecie.

GK

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.