Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosną pensje w agencjach reklamowych i domach mediowych

Średnio o 3 proc. wzrosły w 2015 roku wynagrodzenia w agencjach reklamowych i mediowych - wynika z najnowszego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w branży marketingowej przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zbadało ubiegłoroczne wyniki finansowe 79 zrzeszonych firm. Wzrost przychodów lub utrzymanie ich na poziomie z 2014 roku zanotowało w ub.r. w 61 proc. badanych firm, a wzrost zatrudnienia w połowie z nich.
Wśród przeanalizowanych płac brutto na kilkudziesięciu stanowiskach (nie zaprezentowano płac na najwyższych stanowiskach) w firmach objętych badaniem dobrze zarabia strategic manager – średnio 13 125 zł miesięcznie. Główny księgowy otrzymuje miesięcznie 13 tys. zł, human resources manager - 11 290 zł, senior copywriter, senior art director i research manager - po 11 tys. zł, SEM team manager - 10 200 zł i media manager 10 tys. zł. Praca PR managera wyceniana jest na 7 910 zł, PR executive – 4 043 zł, event managera - 6 210 zł.
Najniżej opłacanym stanowiskiem w firmach komunikacji marketingowej w ub.r. była recepcjonistka (2700 zł). W niewiele lepszej sytuacji jest media assistant – 2 975 zł.
SAR przeanalizował także stawki godzinowe netto obowiązujące w kwietniu br. Agencje prezentują je klientom podczas negocjowania kontraktów. Według autorów raportu w br. stawki godzinowe wzrosły o 2 proc. i wróciły do poziomu z 2013 roku. Godzina pracy senior art directora to średnio 260 zł netto. Na 250 zł za godzinę wyceniana jest praca osób na stanowiskach: senior copywritera, project managera, account executive i brand consultant. Natomiast 200 zł za godzinę otrzymują: copywriter, account manager, art director, media planner/buyer, social media strategic planner.
W zestawieniu nie podano najwyższych stanowisk w firmach (jak np. dyrektor finansowy, kreatywny lub strategii), na których są najwyższe zarobki.
Analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych oraz agencji eventowych przeprowadziła na zlecenie SAR firma Idea! Human Capital we współpracy z Willis Towers Watson Data Services EMEA.
Prognozy agencji na br. są optymistyczne: 71 proc. badanych zakłada wzrost liczby pracowników, a przychodów - 83 proc.

(DR, 01.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.