Facebook zaprezentował w Cannes nowe usprawnienia dla reklamodawców
Podczas festiwalu reklamowego Cannes Lions Facebook zaprezentował cztery nowe funkcje stworzone z myślą o reklamodawcach.
Platforma Creative Hub (jest w fazie testów) ma pomóc agencjom testować różne formaty reklamowe dostępne na Facebooku - pozwala podglądać wersje mobile reklam tworzonych na urządzeniach stacjonarnych. Partnerami platformy są już agencje BBDO i R/GA.
Facebook ogłosił również fazę beta API dla statystyk grup odbiorców. Ten interfejs, obecnie testowany z wybranymi firmami (m.in. Mondelez International, Anheuser-Busch InBev) ma pomóc w wykorzystaniu danych o użytkownikach do tworzenia bardziej dostosowanych do nich kampanii reklamowych. Szerzej dostępny ma być na początku przyszłego roku.
Zmiany wprowadzono też w dwóch formatach reklamowych Facebooka - Kanwach i Slideshow. Ten pierwszy łatwiej można przedstawić klientowi przed premierą na FB, można go też osadzić w zwykłym poście niebędącym reklamą. Drugi format wzbogacono o możliwość tworzenia filmów z galerii fotografii.
(JM, 23.06.2016)