Festiwal Cannes Lions - dzień trzeci
Poniedziałek minął w Cannes w zawrotnym tempie i w odróżnieniu od dni otwierających Festiwal działo się bardzo dużo. Sesje odbywały się od samego rana na wszystkich czterach piętrach festiwalowego pałacu. Aby dostać się na główne prelekcje trzeba odczekać w kolejce nawet pół godziny.
Niezwykle ważny był poranny panel „Wake up with The Economist” z udziałem przedstawicieli Beiersdorf (NIVEA), Merck i ABI (nabywca Kompanii Piwowarskiej). Mówiono na nim o takich słabościach dużych organizacji jak: niechęć CMO do podejmowania ryzyka, powolność czy brak gotowości do realizowania odważnych pomysłów agencji. Podkreślano też konieczność włączania menedżerów wysokiego szczebla w proces kreatywny od samego jego początku. Zwracano też uwagę na rosnącą rolę mediów społecznościowych, które powinny być wykorzystywane do uzyskania szybkiego feedbacku.
Jednak najmocniejszym wystąpieniem poniedziałku na Festiwalu w Cannes było „Sex, lies & advertising” Madonny Badger. Dotykało uprzedmiatawiania kobiet w reklamach i traktowanie ich jako obiektów seksualnych. Podczas jej wystąpienia miała miejsce premiera najnowszego spotu promującego kampanię, który pokazuje w jaki sposób dzieci odbierają reklamy prezentujące kobiety w przedmiotowy sposób. Widownia fantastycznie przyjęła to wystąpienie i kampanię #istandup nagrodzono owacjami na stojąco. Petycję przeciwko uprzedmiatawianiu kobiet możecie podpisać online: http://womennotobjects.com/
Trwa przegląd prac z shortlisty w kategorii Innovation Lions. Miałem okazję zobaczyć prezentację kampanii McWhooper, która jest jednym z faworytów. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji się z nią zetknąć to serdecznie polecam wizytę na stronie: http://mcwhopper.com/. Prace nad kampanią trwały przez 18 miesięcy podczas których dokładnie analizowano aspekty prawne i potencjalne scenariusze kryzysowe. Agencja pracowała nad konceptem prawie cztery lata.
Po więcej informacji z pierwszej ręki zapraszam na Snapchat: foreweryoung.
Piotr Łuczak, group account manager, Lubię to – linked by Isobar
PRZECZYTAJ TEŻ: Wielkie problemy świata zdominowały pierwszą galę Cannes Lions 2016
(21.06.2016)