W lipcu reklamy przy "Wiadomościach" TVP 1 będą dużo tańsze niż rok temu
Biuro reklamy Telewizji Polskiej zaczyna dziś sprzedaż czasu reklamowego głównych anten na lipiec. Spoty przy "Wiadomościach" TVP 1 są nawet o 25 proc. tańsze niż rok temu. Najdroższą pozycją są mecze Euro 2016.
Czas po "Wiadomościach" przy prognozie pogody w TVP 1 będzie najdroższy w niedzielę 10 lipca, czyli w dniu finału piłkarskich Mistrzostw Europy we Francji. Za 30-sekundowy spot tego dnia trzeba będzie zapłacić maksymalnie 25,7 tys. zł. To jednak o 4,8 tys. zł mniej niż w lipcu ub.r. (wszystkie ceny bez rabatów). Trochę mniej – do 21,7 tys. zł - biuro reklamy TVP oczekuje za reklamy przy serwisie sportowym po głównym programie informacyjnym Jedynki (wydania niedzielne). W tym przypadku cena jest o 22,5 proc. niższa od ubiegłorocznej. Z kolei spoty przy samych głównych wydaniach „Wiadomości” kosztują do 21,2 tys. zł (o 25,6 proc. mniej niż przed rokiem). Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w maju br. "Wiadomości" TVP 1 straciły 714 tys. widzów w porównaniu z tym miesiącem ub.r. Oglądało je średnio 2,35 mln osób.
Najwyżej w cenniku TVP na lipiec zostały wycenione transmisje meczów Euro 2016, które biuro reklamy sprzedawało już wcześniej. Jeśli Polacy zagrają w finale turnieju, spot będzie kosztował nawet 196,5 tys. zł. Finał bez udziału naszej drużyny wyceniono maksymalnie na 94 tys. zł. Natomiast reklama przy półfinałowym meczu polskiej reprezentacji to 173,9 tys. zł (półfinał bez udziału Polaków kosztuje 67,5 tys. zł).
(RUT, 20.06.2016)