Wystawa Grand Press Photo 2016 w łódzkiej Sukcesji do końca czerwca
W łódzkim Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja od dziś gości wystawa podsumowująca konkurs Grand Press Photo 2016.
Sukcesja została otwarta we wrześniu 2015 roku. Działa w centrum Łodzi w sąsiedztwie Międzynarodowych Targów Łódzkich i kampusu Politechniki Łódzkiej. Jego działalność nie ogranicza się tylko do wynajmowania powierzchni handlowo-usługowej. - Organizowaliśmy już m.in. wystawę plakatów do filmów Krzysztofa Kieślowskiego, która została bardzo dobrze przyjęta przez naszych klientów. Jestem przekonana, że podobnie będzie z wystawą dobrej fotografii. Podobne inicjatywy zamierzamy realizować w przyszłości - mówi dyrektor marketingu Sukcesji Krystyna Lewenfisz-Kulesza.
Dramat uchodźców przybywających do Europy, Paryż po zamachach terrorystycznych, Polska w czasie kampanii wyborczej, nadzieja wygrywająca z ludzkimi dramatami, technika wkraczająca w naturę, życie rosyjskich elit i polskich emigrantów – to niektóre z tematów zdjęć prezentowanych na wystawie Grand Press Photo 2016. Na ekspozycji w Łodzi prezentowanych jest 59 pojedynczych prac i 11 fotoreportaży, które trafiły do finału konkursu, w tym prace nagrodzone. Wśród nich: Zdjęcie Roku autorstwa Dawida Zielińskiego („Kontakt”) przedstawiające migrantów i uchodźców opuszczających port w Pireusie w Grecji. – Nadzieja, rozpacz, chaos. Cała historia została opowiedziana w tej jednej fotografii, co jest prawdziwym osiągnięciem – mówił Kadir van Lohuizen, przewodniczący Grand Press Photo 2016, ogłaszając tegorocznego zwycięzcę.
Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo organizuje od 2005 roku magazyn „Press”.
Partner wystawy miejskiej: Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja. Patronem medialnym jest "Express Ilustrowany".
Mecenasem Grand Press Photo 2016 jest Nikon Polska.
Partnerem jest Narodowe Centrum Kultury z programem „Kultura dostępna”
Partnerami wystaw są: ANWIL SA i Drukarnia Andrus.
(17.06.2016)