Przeciąga się wybór metodologii badań Radio Track
Członkowie Komitetu Badań Radiowych, finansujący badania Radio Track, zdecydowali się przeprowadzić szersze konsultacje na temat ewentualnej zmiany metodologii tych badań.
KBR uzyskał już opinie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii oraz domów mediowych. Paweł Mączka, przedstawiciel Agencji Reklamowej Wawa w KBR-ze, podkreśla, że Komitet chce zaangażować w dyskusje i proces zmian jak najwięcej potencjalnie zainteresowanych podmiotów. – KBR jest formułą otwartą. Nie zapraszamy nikogo do konsultacji, bo każda instytucja, która chce wyrazić swoją opinię, może nam ją przedstawić – mówi Mączka. KBR chce też jeszcze w tym roku przeprowadzić testy nowej metodologii. – Nie wiem, czy uda się nam wybrać metodologię i instytut przed wakacjami. Ale istnienie badań radiowych nie jest zagrożone. W przyszłym roku na pewno będą kontynuowane – zapewnia Mączka. Realizowaniem od przyszłego roku badania Radio Track metodą pasywną zainteresowane są trzy instytuty: MillwardBrown SMG/KRC, GfK Polonia i TNS OBOP. Metodologia pasywna polega na zastosowaniu urządzeń rejestrujących, której stacji w danym momencie słucha badany. Obecnie badania prowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC są dwuźródłowe: realizowane metodą CATI (wywiady telefoniczne) oraz dzienniczkowe, prowadzone dwa razy w roku. W skład Komitetu Badań Radiowych wchodzą: Eurozet, Broker FM SA, Agora SA, Agencja Reklamowa Wawa i Time.(KRZ, 14.04.2006)
