Burza po zawieszeniu Przemysława Babiarza  |  Telewizja Republika ze wzrostem  |  Podkarpacie wybierze agencję  |  OpenAI testuje wyszukiwarkę, wydawcy się obawiają  |  Oglądalność "Debaty powyborczej" w Polsat News  |  Wyniki spółki odpowiadającej za Audiotekę, Pilot WP oraz Open FM  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze spadkiem  |  MWE Networks  |  Powrót do Polskiego Radia  |  Wydawca i doradca w Wydawnictwie Znak  |  Radio Rekord  |  "Ślub od pierwszego wejrzenia" w TVN  |  PGE z kampanią  |  Enea  |  Marka Femannose  |  Unique One organizuje  |  Widownia ceremonii otwarcia igrzysk w Paryżu w kanałach NBC  |  Warner Bros. Discovery pozywa NBA  |  Disney+ z największym przyrostem subskrypcji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza po zawieszeniu Przemysława Babiarza  |  Telewizja Republika ze wzrostem  |  Podkarpacie wybierze agencję  |  OpenAI testuje wyszukiwarkę, wydawcy się obawiają  |  Oglądalność "Debaty powyborczej" w Polsat News  |  Wyniki spółki odpowiadającej za Audiotekę, Pilot WP oraz Open FM  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze spadkiem  |  MWE Networks  |  Powrót do Polskiego Radia  |  Wydawca i doradca w Wydawnictwie Znak  |  Radio Rekord  |  "Ślub od pierwszego wejrzenia" w TVN  |  PGE z kampanią  |  Enea  |  Marka Femannose  |  Unique One organizuje  |  Widownia ceremonii otwarcia igrzysk w Paryżu w kanałach NBC  |  Warner Bros. Discovery pozywa NBA  |  Disney+ z największym przyrostem subskrypcji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza po zawieszeniu Przemysława Babiarza  |  Telewizja Republika ze wzrostem  |  Podkarpacie wybierze agencję  |  OpenAI testuje wyszukiwarkę, wydawcy się obawiają  |  Oglądalność "Debaty powyborczej" w Polsat News  |  Wyniki spółki odpowiadającej za Audiotekę, Pilot WP oraz Open FM  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze spadkiem  |  MWE Networks  |  Powrót do Polskiego Radia  |  Wydawca i doradca w Wydawnictwie Znak  |  Radio Rekord  |  "Ślub od pierwszego wejrzenia" w TVN  |  PGE z kampanią  |  Enea  |  Marka Femannose  |  Unique One organizuje  |  Widownia ceremonii otwarcia igrzysk w Paryżu w kanałach NBC  |  Warner Bros. Discovery pozywa NBA  |  Disney+ z największym przyrostem subskrypcji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Microsoft kupuje serwis LinkedIn za ponad 26 miliardów dolarów

Od lewej: CEO LinkedIn Jeff Weiner, CEO Microsoftu Satya Nadella, przewodniczący rady nadzorcej LinkedIn Reid Hoffman (fot. materiały prasowe)

Microsoft Corp ogłosił, że za 26,2 miliarda dolarów przejmie LinkedIn Corp, wydającą popularny serwis społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. To największa transakcja w historii Microsoftu.

Microsoft zapłaci za każdą akcję LinkedIn 196 dolarów, czyli o 49,5 proc. więcej niż wynosił kurs akcji LinkedIn w piątkowe zamknięcie amerykańskiej giełdy. Na wieść o kupnie, kurs akcji LinkedIn wzrósł przed poniedziałkowym otwarciem o 48 proc. Kurs Microsoftu spadł natomiast o 3,3 proc. Microsoft ma całą kwotę zapłacić w gotówce. Zapowiedział, że w związku z tym zwiększy swoje zadłużenie.
"Dzisiaj LinkedIn powstaje ponownie. Widzę ogromną szansę przed nami i naszymi użytkownikami, będę wspierać ten nowy, połączony biznes" - zapewniał w komunikacie prasowym Reid Hoffman, przewodniczacy rady nadzorczej LinkedIn i większościowy udziałowca w firmie. Proces przejmowania LinkedIn przez Microsoft ma się zakończyć pod koniec roku, musi zostać zaakceptowany przez udziałowców LinkedIn. Na transkację zgodziły się zarówno rada nadzorcza Microsoftu jak i LinkedIn. "Będę głosował zgodnie z rekomendacją rady" - zapewnia Hoffman, który ma większość udziałów w spółce.
Dotychczasowy prezes zarządu serwisu Jeff Weiner ma pozostać na swoim stanowisku i raportować bezpośrednio do prezesa Microsoftu, Satyi Nadella. Po transakcji LinkedIn ma stać się częścią productivity and business processes unit w Microsoft.

(JM, 13.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.