Od jutra „Gazeta Wyborcza” w nowej makiecie
"Wsłuchując się w głosy czytelników i analizując wyniki badań fokusowych postanowiliśmy wyraźniej oddzielić materiały informacyjne od komentarzy. Te ostanie prezentowane będą na szarym tle. Zmianie ulegnie również układ działów – na przykład tematy związane z gospodarką będą publikowane na wcześniejszych stronach wydania" – informuje Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.
Nowym elementem drugiej strony dziennika będzie rysunek, sylwetka dnia lub cytat oraz inne, mniejsze formy dziennikarskie. Nową makietę będzie mieć też dodatek „Gazety Wyborczej” – sobotni „Magazyn Świąteczny”. Nowa, bardziej czytelna czcionka oraz winiety działów – to mają być najbardziej widoczne zmiany w sobotnim wydaniu.
4 czerwca zaprezentuje się pełne nowe logo „Gazety Wyborczej”, w którym wyróżniono słowo „Wyborcza”, by nawiązać do logotypów cyfrowej marki pisma - Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Zmienią się także logotypy 19 wydań lokalnych dziennika.
Sobotnie wydanie „Gazety Wyborczej” będzie mieć okładkę nawiązującą do rocznicy wyborów z 1989 roku, a także argumenty za świętowaniem tego dnia.
Wydanie sobotnie „Gazety Wyborczej” jest dziś promowane w telewizji (TVN, TVN 24, TVP).
W poniedziałek, 6 czerwca br. rozpoczną się też działania promujące „Gazetę Wyborczą” i jej odświeżone logo. Kreacje kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink. Działania promujące „Gazetę Wyborczą” i nową makietę oraz odświeżone logo będą prowadzone na nośnikach reklamy zewnętrznej i w telewizji (TVN, Polsat, National Geographic).
Średnia sprzedaż "GW" w kwietniu br. wyniosła 152 281 egz. (dane ZKDP).
(GK, 03.06.2016)