Polsat liderem w maju, udział TVP 1 w grupie komercyjnej spadł do 6,66 proc.
W maju br. największy udział w widowni telewizyjnej miał Polsat – zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej. Największy spadek w porównaniu z analogicznym miesiącem ub.r., podobnie jak w kwietniu, zanotował Program 1 Telewizji Polskiej.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w obu grupach drugie miejsce zajął TVN, a dalej uplasowały się główne anteny TVP: w grupie ogólnej trzeci był TVP 1, a w komercyjnej trzecie miejsce zajął TVP 2.
Wśród wszystkich widzów Polsat prowadził z udziałem 11,28 proc. (spadek z 12,04 proc. rok temu). Udział TVN wyniósł 10,31 proc. (10,67 proc.), a Jedynki – 10,19 proc. (spadek z pierwszego miejsca: 12,71 proc.). Dwójka odnotowała nieznaczny wzrost do 9,15 proc. (z 9,13 proc. rok temu). Piąte miejsce zajął TVN 24 z udziałem 3,87 proc. (3,31 proc.). W drugiej piątce uplasowały się: TV 4 – 3,45 proc. (3,14 proc.), TV Puls – 3,42 proc. (2,88 proc.), TVN Siedem – 3,10 proc. (3,22 proc.), TVP Info – 3,09 proc. (3,72 proc.) i Puls 2 – 1,92 proc. (1,44 proc.).
W grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) Polsat miał 13,19 proc. udziału (rok temu: 13,57 proc.). Z wielkiej czwórki wynik poprawił tu tylko TVN, mający 12,50 proc. udziału (rok temu 12,37 proc.). Udział Dwójki wyniósł 7,94 proc. (7,98 proc.) i stacja wyprzedziła Jedynkę, która zanotowała znacznie większy spadek – do 6,66 proc. (z 9,23 proc.). Kolejne miejsca zajęły: TV Puls - 3,88 proc. (3,47 proc.), TV 4 – 3,77 proc. (3,45 proc.), TVN Siedem - 3,32 proc. (3,50 proc.), TVN 24 – 2,30 proc. (2,89 proc.), Puls 2 – 2,23 proc. (1,64 proc.) i TTV - 2 proc. (1,58 proc.).
(RUT, 02.06.2016)