Spółka PBI wraca do współpracy z Gemiusem, bo instytut GfK nie poradził sobie z badaniem
Już na pewno nie będzie wyników badania PLaNET PBI GfK
Zgromadzenie wspólników Polskich Badań Internetu zdecydowało o zakończeniu współpracy w zakresie realizacji pomiaru widowni internetowej z GfK Polonia i nawiązaniu współpracy z Gemius. GfK ma półroczne opóźnienie w dostarczeniu wyników badań. Gemius nowy pomiar ma udostępnić już na początku czerwca.
Decyzja wspólników PBI wynika z wielomiesięcznego opóźnienia wdrożenia realizacji badania przez GfK Polonia w stosunku do założonego harmonogramu. Wykonywano je pod nazwą PLaNET PBI GfK.
Aktualną ofertę pomiaru widowni internetowej przedstawiła firma Gemius i to ona będzie raelizować badanie dla PBI.
Polskie Badania Internetu odpowiada za standardy badań polskiego Internetu. Jej udziałowcami są wydawcy internetowi: Agora SA, Allegro, Cyfrowy Polsat, Grupa Onet, Grupa ZPR Media, Interia.pl, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer, WP.pl.
(31.05.2016)