Dwie polskie agencje nagrodzone w konkursie Sabre EMEA Awards
Spośród 78 nagród w międzynarodowym konkursie dla branży public relations Sabre EMEA Awards dwie powędrowały do polskich agencji: Hill+Knowlton Strategies i Maurent PR
Gold Sabre Award za najlepszą kampanię w regionie Baltic otrzymała agencja Hill+Knowlton Strategies za „#Ocalksiazki” zrealizowaną dla Polskiej Izby Książki. Celem kampanii było m.in. pokazanie, że książki zmieniają rzeczywistość i poszerzają horyzonty. Chodziło też o zbudowanie poparcia dla Ustawy o książce, której głównym założeniem jest wprowadzenie jednolitej ceny na nowości wydawnicze przez 12 miesięcy od momentu ich wydania. Jak podaje agencja Hill+Knowton Strategies efektem czteromiesięcznej kampanii było ponad 460 publikacji na temat ustawy, których wydźwięk był w 90 proc. pozytywny.
Drugą złotą nagrodę w kategorii Przemysł i chemikalia za projekt „Przemiana: rozwój Grupy Azoty z polskiego narodowego championa do europejskiego lidera” przygotowany dla Grupy Azoty SA odebrała agencja Maurent PR.
Tytuł najlepszej agencji PR w regionie EMEA zdobyła Hill+Knowlton Strategies.
Do nagród nominowano także inne polskie agencje: MSL Group (za „Podwórka Nivei” dla Nivea/Beiersdorf i za „Projekt klub” dla Wyborowa/Pernod Ricard), Profile (za kampanię „Tworzymy atmosferę” dla Ministerstwa Środowiska), Projekt PR (za akcję „#OddajSerce”, którą zrealizowano dla Dawca.pl), Discovery Networks CEEMEA i Discovery Polska (za „Discovery’s Curious Birthday Party”).
Gala konkursu odbyła się w Berlinie.
(DR, 31.05.2016)