SAR upewnia się, czy PZU będzie stosować się do dobrych praktyk przetargowych
W związku z wysyłaniem przez PZU do 98 agencji wstępnego zapytania o informację RFI (Request For Information) Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR sprawdza, czy firma będzie przestrzegać standardów biznesowych podczas przetargów reklamowych.
SAR jest inicjatorem wprowadzenia na polski rynek dobrych praktyk przetargowych. Są one wzorowane na zasadach ustalonych przez Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji Marketingowej (EACA) oraz Światową Federację Reklamodawców (WFA).
- Firma PZU podpisała w 2008 roku list intencyjny, w którym zobowiązała się do przestrzegania wskazanych zasad. Chcieliśmy upewnić się, że PZU tych zasad w dalszym etapie przetargu będzie przestrzegać - mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR. - Uzyskaliśmy od działu marketingu i działu zakupów PZU zapewnienie, że tak. Poinformowaliśmy o tym naszych członków - dodaje Tyszkiewicz.
PZU planuje kilka przetargów na działania marketingowe i zaznacza, że zamierza wypłacać wynagrodzenia za udział w przetargu (standardowo jest to 4 tys. zł brutto).
Zasady przetargowe określają, że do właściwego przetargu nie powinno być zaproszonych więcej niż 3-4 agencje. Ta liczba zwiększa się proporcjonalnie w stosunku do liczby agencji, jakie prowadząca przetarg firma zamierza wybrać do współpracy.
Zastrzeżenia, jakie zgłosił SKM SAR podczas spotkania z PZU, dotyczyły obaw, czy firma będzie w stanie wiarygodnie ocenić tak liczne odpowiedzi na zapytanie o informację (RFI), skoro ma konkretne wymagania wobec dostawców, i czy bardziej efektywny nie byłby model preselekcji podmiotów.
(AMS, 30.05.2016)