Serial „Powiedz tak” schodzi z anteny z widownią poniżej 1 mln
Serial obyczajowy „Powiedz tak”, który zadebiutował w wiosennej ramówce Polsatu, gromadził średnio 934 tys. widzów – i nie będzie kontynuowany mimo petycji internautów.
Premierowe odcinki „Powiedz tak” Polsat emitował we wtorki o 21.40 (a później o 22.10). Najwięcej widzów – 1,45 mln – przyciągnął pierwszy odcinek serialu. Przy drugim widownia spadła do 1,07 mln, przy trzecim do 1,03 mln, a później zeszła poniżej 1 mln. W czasie emisji „Powiedz tak” Polsat miał średnio 7,6 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej i 9,5 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W obu grupach dało to stacji trzecie miejsce, za Dwójką (17,1 proc. w ogólnej i 12,1 proc. w komercyjnej) i TVN (odpowiednio 12,4 proc. i 16,8 proc.), a przed Jedynką (5,4 proc. i 3,9 proc.). Sprzedaż reklam przy serialu przyniosła 16,51 mln zł (cennikowo, bez rabatów).
Na Facebooku powstała społeczność „Chcemy drugiego sezonu Powiedz tak” (fan page lubi 6,8 tys. osób). Petycję o drugą edycję serialu podpisało dotychczas 1,4 tys. osób. – Niestety, społeczność fanów serialu jest za mała, żebyśmy mogli spełnić jej marzenia – mówi Nina Terentiew, członek zarządu Polsatu ds. programowych. - „Powiedz tak” to był bardzo fajny serial, tylko że okazał się zbyt wąsko stargetowany: do wielkomiejskiej grupy 25-30-latków, więc nie możemy go kontynuować – stwierdza Nina Terentiew.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 30.05.2016)