Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 25, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W ub.r. do KER wpłynęło najwięcej skarg na reklamy kosmetyków Playboy

(fot. pixabay.com)

W 2015 roku do Komisji Etyki Reklamy (KER) wpłynęły 692 skargi. Najczęściej skarżoną reklamą była kampania promująca kosmetyki marki Playboy.

Najwięcej skarg – 266 – wpłynęło na reklamy z sektora kosmetycznego, głównie za sprawą internetowej kampanii kosmetyków marki Playboy (261 skarg). Skarżący zwracali uwagę, że przekaz promujący loterię zachęca do wysyłania "seksownych selfie". Konkurs skierowany był do osób, które ukończyły 13 lat. Autorzy skarg podkreślali, że według wielu badań tzw. sexting jest jednym z najbardziej niebezpiecznych zachowań. Komisja Etyki Reklamy zgodziła się z tą argumentacją i uznała, że reklama nie powinna być emitowana. 

Druga pod względem liczby skarg kategoria to rozrywka – 95 skarg, które przełożyły się na 22 postępowania. Natomiast na reklamy suplementów diety wpłynęło 95 skarg, a Komisja Etyki Reklamy podjęła 19 uchwał. Najczęściej skarżona była reklama suplementu diety Tulleo (65 skarg). 

W ub.r. najwięcej skarg, jakie wpływały do KER, dotyczyło kampanii w Internecie – 342 skargi (71 postępowań) i telewizji – 157 skarg (67 postępowań). Trzecie miejsce pod względem liczby skarg w przypadło reklamie zewnętrznej, na którą wpłynęło w sumie 130 skarg (27 postępowań). Najczęściej osoby zgłaszające reklamę do KER zarzucały jej, że jest nieodpowiednia dla dzieci (345 postępowań), agresywna (78) i posługuje się strachem (76). 

Liczba skarg na reklamy, które wpłynęły do Rady Etyki Reklamy w ub.r., spadła w porównaniu z 2014 rokiem o 72 proc. Wzrosła liczba skarg na reklamy radiowe - z 15 do 43, a spadła liczba skarg na reklamę zewnętrzną - z 489 do 130.

(DR, 25.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.