Udany powrót "Kocham cię, Polsko" na antenę TVP 2
Program "Kocham cię, Polsko", który wiosną br. wrócił do ramówki TVP 2 po kilkuletniej przerwie, gromadził średnio 2,09 mln widzów – ok. 290 tys. więcej niż w poprzedniej edycji, jesienią 2012 roku.
Odświeżony teleturniej z udziałem celebrytów pt. "Kocham cię, Polsko" Dwójka nadawała tym razem w soboty o 20 (poprzednio był emitowany w niedziele o 20). Premierowe odcinki ukazywały się od 5 marca do 21 maja br. Średnio dały stacji 14,4 proc. udziału w rynku – więcej, niż osiągały w tym czasie TVN (13,3 proc.), Polsat (10,5 proc.) i TVP 1 (10,3 proc.). Gorzej program wypadł w grupie komercyjnej 16-49, w której z udziałem 12,2 proc. Dwójka była w czasie jego emisji stacją trzeciego wyboru: za Polsatem (15 proc.) i TVN (12,9 proc.), a przed Jedynką (8,3 proc.).
Cennikowe (bez rabatów) przychody ze sprzedaży reklam przy programie "Kocham cię, Polsko" wyniosły 5,18 mln zł (jesienią 2012 roku było to 8,55 mln zł, ale od tego czasu Telewizja Polska zmieniała politykę rabatową).
- Jestem zadowolony z wyników tego programu, ale ostateczna decyzja o kontynuacji "Kocham cię, Polsko" należy do zarządu telewizji – mówi Maciej Chmiel, dyrektor TVP 2. Nieoficjalnie wiadomo, że jeśli program wróci, to raczej w przyszłym roku, bo na jesień br. Dwójka planuje kolejną edycję "The Voice of Poland".
Z biura prasowego TVP otrzymaliśmy informację, że decyzję o swoich planach wobec show "Kocham cię, Polsko" telewizja ogłosi jesienią br. Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 24.05.2016)