Grand Prix za najlepsze niestandardowe rozwiązania marketingowe
Grand Prix w konkursie Innovation AD #Award 2016, w którym nagradzane są niestandardowe rozwiązania w marketingu i komunikacji marketingowej, otrzymali twórcy projektu "Idea Hub" i kampanii "Nie chcę być strażakiem!". Nagrody specjalne Game Changer otrzymali Michał Brański, Krzysztof Sierota i Jacek Świderski z Grupy Wirtualna Polska (Człowiek Roku) i CD Projekt (Firma Roku).
W konkursie przyznano dwa Grand Prix - za kampanię komercyjną i społeczną. W tej pierwszej kategorii nagrodzono Idea Bank za projekt "Idea Hub". Pod tą nazwą bank oferuje swoim klientom przedsiębiorcom przestrzeń biurową do pracy (wyposażoną w meble i sprzęt biurowy, z dostępem do Wi-Fi), a nawet możliwość wynajmowania sal konferencyjnych do spotkań z kontrahentami. Jurorzy uznali, że to "pomysł na nową i niespodziewaną wartość dla klientów, która skutkuje wzrostem sprzedaży". Projekt ten zdobył złoto w kategorii Touchpoint.
Drugie Grand Prix trafiło do agencji Walk za kampanię społeczną "Nie chcę być strażakiem!" przygotowaną dla Fundacji Integracja (dodatkowo nagrodzono ją złotem w kategorii Insight). Bohaterami przewrotnej kampanii społecznej są niepełnosprawni strażacy, którzy nieudolnie próbują ugasić pożar, bo są specjalistami w innych dziedzinach. Kampania promowała portal rekrutacyjny Sprawniwpracy.pl i miała zmienić postrzeganie pracowników z niepełnosprawnością. Jury doceniło tę kampanię "za humor, uśmiech, dystans i luz w mówieniu o sprawach ważnych, o których zawsze mówi się z powagą i cierpieniem".
W tegorocznym konkursie Innovation Award po raz pierwszy przyznano złote, srebrne i brązowe statuetki (dotychczas przyznawano nagrody, wyróżnienia i nominacje w poszczególnych kategoriach).
W kategoriach Insight i Interaction złotem nagrodzono niestandardową akcję rekrutacyjną skierowaną do specjalistów IT - "Freetee4it" przygotowaną przez agencję S4 dla Luxoft Poland. "Acti od Actimela" agencji Young & Rubicam dla Danone otrzymał złoto w kategorii Usability. Projekt ten nagrodzono także srebrem w kategoriach Technology, Product i brązem w kategorii Insight.
Złoto w kategorii Usability za kampanię "Getin. Zbliż wakacje" dla Getin Noble Bank otrzymała agencja 180heartbeats + Jung v. Matt. Projekt ten nagrodzono także dwoma brązami w kategoriach Technology i Product.
W kategorii Insight złoto zdobyła agencja Dragon Rouge za pomysł dla Grupy Eurocash na sprzedaż wina w małych sklepach pod marką Faktoria Win.
W kategorii Technology złoto otrzymała kampania "Pierwsza animacja w radio" agencji DDB&tribal dla Estrady Poznańskiej.
Srebro otrzymały: Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland za kampanię "Theraflu Thermoscanner" dla GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (kategoria Interaction); Saatchi & Saatchi Interactive Solutions za kampanię "Weź raka na cel" dla Alivia Fundacja Onkologiczna Osób Młodych (kategoria Interaction); Idea Bank za "Mobilny Wpłatomat" (Usability); Scholz & Friends Warszawa i FaceAddicted za "Projekt Zapora" dla PGE (Touchpoint, Open); Isobar Polska i Posterscope Polska za "Znani Zaginieni" dla Itaki (Touchpoint); Saatchi & Saatchi Interactive Solutions za "Weź raka na cel" dla Alivia Fundacja Onkologiczna Osób Młodych (Touchpoint); DDB&tribal za projekt "Move Update" dla McDonald's Polska (Product); Next Level Business Consulting za "Nurn - projekt biodegradowalnej urny" dla Nurn (Product); Grey Worldwide Warszawa za "MTV - Prezerwatywy P.S.T.P." dla MTV (Product).
Brąz powędrował do: Isobar Polska, Carat Polska, Hypermedia - linked by Isobar i Posterscope Polska za kampanię "Odkryć na nowo przyjemność rozmowy: bezcenne" dla MasterCard (Interaction); Havas Media za "Red Bull Driving" dla Red Bull (Smart Use of Data); Lvov za "Midi Mailing" dla Shutterstock (Interaction, Touchpoint); Isobar Polska za "Screenshot Coupons" dla McDonald's Polska (Usability); DDB&tribal za kampanię "Pierwsza animacja w radio" dla Estradry Poznańskiej (Touchpoint); Isobar Polska za "Dźwięki z przeszłości" dla Polskiego Radia; MediaCom Warszawa za "Volkswagen zmienia zasady gry" dla Volkswagen (Touchpoint); Mindshare Polska i Viacom Advertising & Brand Solutions za "Far Cry Primal w Blok Ekipie" dla Ubisoft (Touchpoint); Grey Worldwide Warszawa za "MTV - Prezerwatywy P.S.T.P." dla MTV (Touchpoint); Grey Worldwide Warszawa za "Kolędę o uchodźcach" dla Refugee.pl (Touchpoint, Insight); Lubię to - linked by Isobar, Carat Polska, Posterscope Polska za "TubularUncover" dla Adidas (Integration); Brasil i GSK za „Smart Toothbrush” dla GSK (Technology); Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland za "Theraflu Thermoscanner" dla GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (Technology); Grupa Wirtualna Polska, Grandes Kochonos, BNA za „o2 Serce Internetu” dla Grupy Wirtualna Polska; Lubię to - linked by Isobar, Virgin Mobile za „Virgin Freemium” dla Virgin Mobile (Product).
Najwięcej punktów w konkursie (2 punkty przyznawano za nominację, 4 za brąz, 6 za srebro, 8 za złoto i 12 za Grand Prix) zdobyły: Young & Rubicam Polska (25 pkt), Saatchi & Saatchi Interactive Solutions (24 pkt), DDB&tribal i Grey Worldwide Warszawa (po 20 pkt), 180heartbeats + Jung v. Matt, Isobar Polska, Idea Bank (po 18 pkt), S4 (16 pkt).
W tegorocznej edycji konkursu nagrody specjalne Game Changer w kategorii Człowiek Roku zdobyli: Michał Brański, Jacek Świderski, Krzysztof Sierota z Grupy Wirtualna Polska. Firmą roku zaś został CD Projekt.
W konkursie Young Media Lions (dla profesjonalistów w planowaniu komunikacji marketingowej mających mniej niż 29 lat) nagrodę główną – wyjazd na festiwal Cannes Lions – zdobył team z domu mediowego MediaCom: Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group.
Konkurs Innovation Award organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Gala odbyła się w poniedziałek 23 maja w Teatrze Polskim w Warszawie.
(DR, 23.05.2016)