Jakie kolory samochodów klienci wybierają najczęściej?
W przypadku Škody największym powodzeniem cieszy się lakier w kolorze szarym (fot. materiały prasowe)
Szef stylistów Škody oraz były projektant Bugatti Veyrona – Jozef Kaban – w jednym ze swoich wywiadów powiedział, że designerzy muszą cały czas mieć ogólny efekt w głowie i być do przodu o pięć lat, tak by tworząc projekty samochodów, wyprzedzać nadchodzące trendy.
Jednak wybory klientów są bardzo tradycyjne. Škoda ujawniła, że spośród samochodów tej marki na polskie drogi wyjeżdża 17 proc. srebrnych, 16,1 proc. białych i 15,5 proc. czarnych. Trzeba jednak pamiętać, że 70 proc. sprzedaży wszystkich nowych samochodów w Polsce to pojazdy firmowe.
Z raportu koncernu chemicznego BASF wynika, że od 2007 roku odsetek białych samochodów stale rośnie i obecnie stanowi aż 30 proc. Na podium jest wraz z czarnym i srebrnym. Te trzy kolory zaspokajają blisko 75 proc. rynku nowych pojazdów.
(19.05.2016)