Dział: PRASA

Dodano: Maj 18, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Grazia” zredukowała skład redakcji

Z miesięcznika dla kobiet „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) zwolniono sześć osób, czyli około połowy składu redakcji. Wydawca zapewnia, że nie ma planów zamknięcia pisma. Jest zadowolony z rosnących przychodów reklamowych miesięcznika.

Jak nieoficjalnie dowiedział się „Presserwis”, z pracy w "Grazii" zwolniono większość dziennikarzy, sekretarza redakcji oraz producenta sesji zdjęciowych. Do miesięcznika nie będzie już pisać felietonów Karolina Korwin Piotrowska, z którą redakcja rozstała się już trzy tygodnie temu. Stanowiska zachowały redaktor naczelna Anna Janicka i jej zastępczyni Agnieszka Prokopowicz, a także Maja Handke, szefowa działu Styl Życia. Felietonistą pozostaje Michał Zaczyński, były wicenaczelny "Grazii". Z osobami, które pozostały w miesięczniku, wydawca renegocjował umowy.

Wydawca nie komentuje redukcji zatrudnienia i jednocześnie zaprzecza spekulacjom, że "Grazia" zostanie zamknięta. - Magazyn nadal się ukazuje i będzie się ukazywał – zapewnia Maciej Brzozowski, dyrektor PR Grupy Bauer Media.

Izabela Sarnecka, dyrektor biura reklamy Bauera, podkreśla, że "Grazia" w pierwszym kwartale br. odnotowała 55-proc. wzrost przychodów reklamowych netto i podwoiła liczbę aktywnych klientów w stosunku do tego samego okresu 2015 roku. Od maja ub.r. tytuł ten wraz "Twoim Stylem" i "Panią" tworzy pakiet reklamowy Big Trio.

W kwietniowym numerze "Grazii" prowadzono akcję "Stylowe Zakupy" (w magazynie pojawiły się kupony rabatowe uprawniające do zniżek w 11 tys. sklepów). - Planujemy już kolejne akcje, w tym rabatową. Wiosenna akcja według naszych prognoz zaowocowała rekordową sprzedażą "Grazii" w liczbie 130 tysięcy egzemplarzy – informuje Maciej Brzozowski, podkreślając, że jest to najwyższa sprzedaż magazynu od czasu zmiany jego częstotliwości.

Polska edycja "Grazii" (na licencji Mondadori International Business) zadebiutowała w listopadzie 2012 roku jako dwutygodnik people. W maju ub.r. przekształcono ją w miesięcznik i teraz jest pozycjonowana jako magazyn luksusowy (cena wzrosła z 2,99 zł do 4,50 zł). W 2015 roku średnia sprzedaż ogółem „Grazii” już jako miesięcznika (od czerwca do grudnia ub.r.) wyniosła 71 618 egz. W lutym br. spadła do 45 877 egz. (dane ZKDP). Obecnie w sprzedaży dostępny jest numer czerwcowy pisma.

(IKO, 18.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.