Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: wyniki finansowe

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska zwiększyła przychody i miała ponad 8 mln zł zysku netto w pierwszym kwartale

Grupa Kapitałowa Wirtualna Polska w pierwszym kwartale br. osiągnęła 8,2 mln zł zysku netto.

Przychody wyniosły 88,4 mln zł, co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. 79,9 mln zł stanowiły przychody gotówkowe (wzrost o 33,9 proc.). Wskaźnik EBITDA rok do roku wzrósł o 37,2 proc., do 24,4 mln zł.

Z uwzględnieniem wyników przejętych spółek za ub.r. przychody grupy wzrosły o 12,6 proc. (przychody gotówkowe o 13 proc.).

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska miała 8,2 mln zł zysku netto wobec 500 tys. zł straty rok wcześniej. – Mamy za sobą dwa lata silnie akwizycyjne, mieliśmy wiele transakcji, które odbijały się w obszarze jednorazowych zdarzeń. Przechodzimy do fazy generowania nie tylko zdrowej EBITDA, ale i wyniku netto – mówiła Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu ds. finansowych Wirtualnej Polski.

Podczas spotkania z dziennikarzami prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski zwrócił uwagę, że o 38 proc. w pierwszym kwartale br. spadły wydatki banków na reklamę w mediach (dane Kantar Media). – W tym czasie Wirtualna Polska również straciła przychody bankowe, ale jedynie o 12 procent, więc nie miało to aż tak dużego wpływu na nasze przychody – dodał. Świderski przyznał, że Wirtualna Polska nie spodziewała się takiego ograniczenia budżetów branży finansowej. – Wydatki sektora bankowego według nas ważyły jeszcze rok temu około 20 procent, dziś już tylko 15 procent – wskazał.

Spółka podtrzymuje, że spodziewa się w tym roku wzrostu wydatków na reklamę w Internecie o ok. 8 proc. – Na dziś nie ma powodów do obniżania prognoz – powiedział Jacek Świderski. – Na szczęście pozostałe branże nie przeżywają takiej stagnacji lub spadków – dodał.

Wirtualna Polska rozszerzyła linię kredytową przeznaczoną na przejęcia o 50 mln zł. – Poprzednie limity kredytowe zostały wykorzystane. Wydaliśmy wszystkie środki z IPO, realizując nasze obietnice składane rynkowi publicznemu – mówiła Elżbieta Bujniewicz-Belka.

Spółka planuje kolejne akwizycje w sektorze e-commerce. – W tej chwili patrzymy tylko na e-commerce – przyznał Jacek Świderski.

Wirtualna Polska do końca roku chce uruchomić swój kanał na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. – Najpóźniej na święta Bożego Narodzenia planujemy start w eterze – zapowiedział Jacek Świderski. Docelowa nazwa kanału nie jest jeszcze wybrana, obecnie trwają badania. We wniosku koncesyjnym nadawca zgłosił nazwę WP1. Wirtualna Polska zakłada osiągnięcie rentowności przez stację po trzech latach. Szefem WP1 jest Wojciech Pawlak.

(KOZ, 16.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.