Jest przejrzyście, minimalistycznie, ale widać, że architektura serwisu ma już swoje lata
Michał Proniewicz i Marcin Dominik Jabłoński - UX designerzy w VML Poland
Serwis Business Insider Polska bazuje na wersji amerykańskiej. Jest przejrzyście, minimalistycznie, ale jednocześnie widać, że architektura serwisu ma już swoje lata. Niczym nie zaskakuje, nie znajdziemy tu ciekawych form storytellingu znanych z internetowego wydania „New York Timesa” czy interaktywnych wykresów z „Economista”, albo naszego lokalnego BIQdata.
Business Insider Polska ma formę klasycznego bloga. Wpisy ułożone są jeden pod drugim w klasycznej formie: miniaturka, nagłówek oraz informacja o dacie i autorze. Niekoniecznie pozytywnie zaskakiwać może brak leadów w głównej kolumnie.
Nawigacja ukryta pod ikoną hamburgera (trzy poziome linie) nie zachęca do eksplorowania działów tematycznych. Natomiast same działy ograniczają się jedynie do przefiltorwanych artykułów, nie dostarczając dodatkowych form i treści.
Ze względu na mały zakres działań angażujących czytelnika ograniczający się do wyświetlenia ikon serwisów społecznościowych, formularza newslettera oraz komentarzy pod artykułami doświadczenie użytkownika może zakończyć się na jednorazowej przygodzie z serwisem. Brakuje technik niewymagających od użytkownika działania jak automatyczne doczytywanie kolejnych artykułów powiązanych tematycznie czy wyświetlania zdjęć znajomych „lubiących” serwis w celu zwiększenia zainteresowania.
Niewątpliwym plusem jest brak reklam poprzedzających materiały wideo oraz inwazyjnych formatów opóźniających wczytywanie strony.
(14.05.2016)