Business Insider od czwartku w Polsce
Grupa Onet - RAS Polska uruchomi 12 maja polską wersję serwisu biznesowego Business Insider (BI). To trzecia europejska edycja tego serwisu – po brytyjskiej i niemieckiej.
12 maja br., o godzinie 9.30 polska wersja serwisu Business Insider ma być dostępna pod adresem www.businessinsider.com.pl. Początkowo serwis miała w Polsce uruchomić Agora. Jednak Grupa Onet.pl, część grupy Ringier Axel Spriner Media AG, przejęła licencję na Business Insidera w Polsce pod koniec 2015 roku, zaraz po finalizacji przejęcia Business Insider Inc. przez Axel Springer.
Business Insider Polska będzie przekazywał czytelnikom aktualne informacje biznesowe i technologiczne z Polski i świata. Za przygotowanie treści odpowiada zespół 13 dziennikarzy specjalizujących się w tematach stanowiących główny obszar zainteresowania BI Polska. Redaktorem naczelnym serwisu jest Łukasz Grass – dziennikarz telewizyjny i radiowy z 16-letnim doświadczeniem m.in. w TVN 24, Tok Fm i Discovery Channel. Polska redakcja serwisu będzie ściśle współpracowała z pozostałymi redakcjami Business Insider w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Australii i Azji.
„BI Polska będzie przekazywał informacje na temat najważniejszych wydarzeń, opisywał przełomowe trendy oraz skupiał się na osobach podejmujących kluczowe decyzje, które wpływają na sposób prowadzenia biznesu w Polsce. Skoncentrujemy się również na perspektywicznych branżach, najnowszych technologiach oraz innowatorach, którzy wdrażają w życie nowe pomysły. Spodziewamy się, że profil naszych czytelników będzie bardzo szeroki - od założycieli start-upów, do prezesów firm różnej wielkości, którzy chcą lepiej zrozumieć w jaki sposób tworzy się prawdziwą wartość biznesu” - zapowiada Łukasz Grass, cytowany w komunikacie prasowym.„Uważamy, że na polskim rynku istnieje wolna przestrzeń, którą skutecznie może wypełnić w pełni cyfrowa marka komunikująca się w języku obecnych i przyszłych liderów biznesu. Business Insider jest znany na całym świecie z unikalnego podejścia do prezentowania różnych punktów widzenia na ten rodzaj innowacji i kreatywności biznesowej, która jest bardzo ceniona w Polsce.” - dodaje Jovan Protic, chief operating officer w Grupie Onet-RAS Polska.
Henry Blodget, redaktor naczelny i CEO Business Insider: „Jesteśmy zachwyceni tym, że uruchamiamy dziewiątą międzynarodową wersję portalu właśnie w Polsce - jednym z kluczowych rynków w Europie. Grupa Onet-RAS Polska doskonale rozumie cyfrową przestrzeń i jest idealnym partnerem, który będzie wspierał nas w dostarczeniu do Polski informacji biznesowych w taki sposób, w jaki oczekuje tego nasza grupa docelowa”.
Według Google Analytics, z sieci portali Business Insider korzysta w sumie 94 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie.
(MAK, 11.05.2016)