Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Maj 10, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kto wyruszy w Artystyczną Podróż Hestii?

Finaliści jubileuszowej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii czekają na rozwiązanie ostatniego etapu zmagań konkursowych. 30 maja br. podczas wystawy finałowej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, na otwartym dla szerokiej publiczności wydarzeniu, pokazane zostaną wszystkie prace tegorocznych finalistów oraz ogłoszony zostanie ostateczny werdykt jury. Nowi laureaci konkursu odbędą miesięczną artystyczną podróż do znaczących ośrodków sztuki nowoczesnej – Nowego Jorku oraz Walencji.

30 maja br. o godz. 19.00 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie poznamy laureatów tegorocznej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii. Werdykt obradującego w budynku na ul Pańskiej 3 jury ogłoszony zostanie po prezentacjach konkursowych wszystkich finalistów. To kulminacyjny punkt artystycznej inicjatywy, której mecenasem jest Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia SA a organizatorem Fundacja Artystyczna Podróż Hestii. Wydarzenie to wyjątkowa okazja do spojrzenia i konfrontacji z najświeższymi i najbardziej interesującymi trendami w młodej polskiej sztuce. Wystawę prezentującą prace finalistów konkursu będzie można oglądać do 12 czerwca.

W tym roku do finału konkursu dostały się prace z dziedziny wideo, fotografii, rzeźby, malarstwa, grafiki i instalacji. Tegoroczny laureat nagrody głównej otrzyma możliwość odbycia podróży artystycznej do światowej stolicy sztuki nowoczesnej – Nowego Jorku. Laureat nagrody specjalnej spędzi natomiast inspirujący miesiąc w Hiszpanii i uczestniczyć będzie w zajęciach na uczelni w Walencji. Program pobytu laureatów w obu miastach wypełnia praca twórcza, zwiedzanie galerii i muzeów oraz spotkania z artystami. Co więcej, jeden z finalistów otrzyma również komercyjne zlecenie na artystyczną realizację sprawozdania rocznego z działalności Grupy ERGO Hestia, dla której tegoroczna 15. edycja konkursu zbiega się z jubileuszem 25-lecia istnienia na polskim rynku ubezpieczeń. Ponadto, laureaci konkursu otrzymują możliwość wystaw porezydencyjnych w stołecznych galeriach, a prace wybranych finalistów cyklicznie pokazywane będą w warszawskim Pawilonie Sztuki ERGO Hestii.

Goście finałowej wystawy konkursowej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie będą mogli również zobaczyć efekt rocznej współpracy artystki z korporacją. Katarzyna Kimak, zeszłoroczna laureatka, w przestrzeni MSN-u zaprezentuje artystyczną koncepcję finansowego sprawozdania rocznego Grupy ERGO Hestia, zrealizowanej na zlecenie mecenasa konkursu. Praca artystki, której twórczość bliska jest kwestiom społecznym, powstała na podstawie wywiadów przeprowadzonych z pracownikami firmy i ma formę neonowej instalacji.

Przy okazji 15. wystawy finałowej zorganizowane zostaną również bezpłatne wydarzenia towarzyszące o charakterze edukacyjnym. I tak na przykład 1 czerwca, w Dzień Dziecka, razem z zespołem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zapraszamy na warsztaty dla najmłodszych pt. „Zostań kolekcjonerem sztuki”. Będzie to niepowtarzalna okazja, aby jednego dnia wcielić się w trzy role: odbiorcy sztuki, artysty oraz mecenasa. W programie są również warsztaty dla dorosłych przygotowane przez edukatorów muzeum oraz oprowadzanie kuratorskie po wystawie zaplanowane na 4 czerwca.

- Wiele osób mogłoby zadać pytanie, czy piętnaste już spotkanie z finalistami konkursu Artystyczna Podróż Hestii nie staje się powoli pewnego rodzaju rutyną – mówi Magdalena Kąkolewska, prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii. – Chciałabym tu bardzo wyraźnie podkreślić, że nasz konkurs jest przedsięwzięciem wyjątkowym właśnie dlatego, że od piętnastu lat ta podróż trwa, a my mamy możliwość kontaktu z najbardziej utalentowanymi młodymi adeptami sztuki w Polsce. Werdyktem jury kolejne dzieła trafiają do zbiorów fundacji. Nasza kolekcja co roku powiększa się o nowe prace twórców, którzy nie opuścili jeszcze murów akademii. Nagrodzone prace laureatów wyruszają następnie w świat i pokazywane są szerokiej publiczności w całym kraju – dodaje.

Konkurs Artystyczna Podróż Hestii to wyjątkowy w skali kraju program promocji polskiej młodej sztuki i edukacji artystycznej, angażujący nie tylko środowisko artystyczne, ale również biznesowe. Organizowany cyklicznie od roku 2002 i adresowany do studentów ostatnich trzech lat wszystkich wydziałów i uczelni artystycznych w całej Polsce konkurs, jest także jednym z najdłużej realizowanych programów mecenatu artystycznego w naszym kraju. W roku 2009 konkurs „Artystyczna Podróż Hestii” wyróżniono nagrodą „Sztuka cenniejsza niż złoto” - Fundacji Commitment to Europe arts & business oraz Narodowego Banku Polskiego. W tym roku do konkursu zgłosiło się 414 młodych twórców. To największa liczba zgłoszeń w ciągu 15 lat istnienia konkursu.

Szczegółowe informacje o zasadach i harmonogramie konkursu na stronie: www.artystycznapodrozhestii.pl

SKŁAD JURY KONKURSOWEGO:

Piotr Śliwicki - Przewodniczący, prezes Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń ERGO Hestia SA;

Nathalie Anglès - kuratorka i krytyczna sztuki, dyrektor Residency Unlimited w Nowym Jorku;

Karen Gunderson - artystka, wykładowca sztuki, Stany Zjednoczone;

Magdalena Kąkolewska - prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii;

Bogna Świątkowska – prezes Fundacji Bęc Zmiana;

Agnieszka Tarasiuk – kurator, Muzeum Rzeźby im. X. Dunikowskiego, oddział Muzeum Narodowego Warszawie;

Sebastian Cichocki - krytyk sztuki, kurator, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawi

Jarosław Fliciński – artysta;

Paweł Sosnowski - krytyk, kurator, Fundacja i Galeria Propaganda;

Michał Suchora - kurator, Galeria BWA Warszawa.

 

Fundator
Grupa ERGO Hestia
Organizator
Fundacja Artystyczna Podróż Hestii

Patronat Honorowy
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Patronat
Narodowe Centrum Kultury

Partner
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

Partnerzy Medialni
TVP Kultura, Magazyn SZUM, Magazyn Zwykłe Życie, Notes na 6 Tygodni, Artinfo.pl, Rynek i Sztuka, Contemporary Lynx, Warsawholic, Fpiec.pl

Partner wydarzenia w MSN
Faktoria Win

 

Monika Tramś

(10.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.