Domy mediowe, agencje reklamowe i firmy badawcze zaniepokojone wypowiedziami prezesa TVP
(fot. pixabay.com)
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku wystosowały list otwarty do prezesa TVP Jacka Kurskiego. Są zdziwione wypowiedziami władz TVP, w których podważają one wiarygodność badań telelemetrycznych. Zdaniem prezesa TVP Jacka Kurskiego za coraz słabszymi wyniki oglądalności kanałów telewizji stoją błędy w metodologii badań widzów. Oto treść listu organizacji branżowych do prezesa Kurskiego.
Szanowny Panie,
Organizacje branżowe zrzeszające polskie i międzynarodowe agencje mediowe, reklamowe, firmy badawcze i media, z dużym zdziwieniem odbierają wypowiedzi władz TVP podważające wiarygodność badań telemetrycznych na polskim rynku.
Prowadzone przez AGB Nielsen badania mediowe dostarczają podstawowych wskaźników, które od wielu lat są podstawą w rozliczeniach kampanii reklamowych w telewizji. Ich wiarygodność i rzetelność jest gwarantem profesjonalizmu świadczonych usług reklamowych oraz marketingowych. Stanowią one także podstawowe narzędzie codziennej pracy osób zatrudnionych w tej branży.
Na wszystkich rozwiniętych rynkach badania mediowe są przedmiotem wspólnej oceny organizacji branżowych i często podlegają audytowi wykonywanemu w imieniu mediów, reklamodawców i agencji mediowych. Badanie telewizji AGB Nielsen w Polsce jest jednym ze starszych na rynku, mające swoją renomę oraz tradycję, a także reprezentujące uznany na świecie standard. Jest ono przeprowadzane na 30 różnych rynkach, a jego rzetelność była i jest wielokrotnie potwierdzana przez niezależnych audytorów.
Doceniamy wszelką troskę o wiarygodność i jakość dostępnych na polskim rynku badań, ale nie rozumiemy powodów jej aktualnego podważania. Dlatego jako organizacje branżowe, którym zależy na jak najlepszych relacjach pomiędzy uczestnikami rynku reklamy oraz przestrzeganiu standardów, jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozmowach, które wyjaśnią zgłaszane wątpliwości. Służymy w tym zakresie doświadczeniem najbardziej uznanych w kraju specjalistów, którzy współtworzyli i współtworzą polski rynek reklamy i badań, aby wspólnie przyjrzeć się tym kwestiom.
Zapraszamy do spotkania i rozmów wyrażając nadzieję na jak najszybsze wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.
Paweł Tyszkiewicz - Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Izabela Rudak - Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii
Tomasz Sławiński - Pełnomocnik Zarządu Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku
TVP zażądała kodów pocztowych uczestników badania telemetrycznego, Nielsen odmówił. Jak to komentują inni nadawcy?
(10.05.2016)