5-procentowy wzrost wydatków na outdoor w pierwszym kwartale

(fot. pixabay.com)
W pierwszym kwartale tego roku rynek reklamy zewnętrznej, tranzytowej i DOOH (digital out-of-home) był wart 98,9 mln zł - o 4,99 proc. więcej, niż w tym samym okresie 2015 roku.
Jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i domu mediowego Starlink, od stycznia do marca br. największe wpływy przyniosły branży reklamy zewnętrznej firmy z sektora handlu (18,4 proc. ogólnej wartości). Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęły sektory: media - 15 proc., telekomunikacja – 14,7 proc., żywność – 11,5 proc., czas wolny – 6,2 proc.
Według raportu IGRZ w pierwszym kwartale br. wydatki na reklamę tranzytową wyniosły ponad 5,1 mln zł. Od ub.r. wielkość jej sprzedaży podawana jest łącznie dla działań i akcji reklamowych wykorzystujących zewnętrzne powierzchnie, jak również wnętrza taboru komunikacji miejskiej. Wśród największych graczy reklamy tranzytowej są: AMS, Business Consulting, Synergic, Clear Channel Polska.
Według obliczeń IGRZ i Starlinku od stycznia do marca br. liczba aktywnych wielkoformatowych nośników DOOH wzrosła z 560 do 607 (o 8,39 proc.) wobec czwartego kwartału ub.r. Pojawiające się na nośnikach digitalowych reklamy zdaniem autorów raportu są coraz lepsze i dedykowane akurat nośnikom DOOH.
Zdaniem IGRZ ten rok będzie przełomowy dla polskiej reklamy zewnętrznej - ze względu na planowane od dwóch lat wprowadzenie systemu Outdoor Track (pracują nad nim AMS, Clear Channel Poland, Ströer Polska w ramach IBO - Instytutu Badań Outdooru).
W 2015 roku na reklamę zewnętrzną wydano 471,5 mln zł - i był to 2,4-procentowy wzrost rok do roku. W tym roku IGRZ prognozuje 5-procentowy wzrost wydatków.
(DR, 04.05.2016)
