Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Kwiecień 26, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nikon ogłasza zwycięzców Nikon European Film Festival

Nikon przedstawia nazwiska laureatów Nikon Film Festival – festiwalu organizowanego we współpracy z niezależną organizacją filmową Raindance oraz laureatem Oscara, reżyserem Asifem Kapadia. Grand Prix zdobył film pt. „Not A Pizza Order” (Nie zamawiam pizzy) francuskiej artystki Cécile Ragot. Zwyciężczyni otrzyma zestaw filmowy Nikon D810 oraz w pełni opłacony, jednotygodniowy wyjazd na tegoroczny festiwal filmowy w Cannes.

Ponad 550 początkujących twórców krótkich form filmowych z całej Europy nadesłało swoje zgłoszenia na drugą już edycję festiwalu Nikon European Film Festival. Amatorzy oraz zawodowi twórcy filmów mieli za zadanie stworzenie krótkiego, 140-sekundowego filmu będącego ich własną interpretacją motywu „Chwile z życia codziennego”, w którym codzienne sytuacje stają się elementem pasjonujących opowieści.

Zwycięzców wyłoniło jury, któremu przewodniczył Asif Kapadia – reżyser nagrodzonego Oscarem filmu „Amy”. Obok niego w jury zasiadali Pieter ten Hoopen – nominowany do nagrody Emmy fotograf i reżyser filmowy, Elliot Grove – założyciel niezależnej organizacji filmowej Raindance oraz Dirk Jasper – przedstawiciel Nikon Europe.

W siedzibie Brytyjskiego Instytutu Filmowego w Londynie jury przyznało Grand Prix filmowi o mocnym przesłaniu, który ukazuje zmagania z przemocą domową. Obraz „Not A Pizza Order” reżyserki Cécile Ragot, w którym zwykły na pozór telefon staje się niebywale intrygującą historią, został doceniony za niesamowitą narrację połączoną z niezwykłym talentem technicznym.

W innych kategoriach jury wskazało następujących zwycięzców:

- Best Narrative (Najlepsza narracja) – „Bad Luck” (Pech), reżyseria: Martin Taube, Szwecja

- Technical Excellence (Doskonałość techniczna) – „Évasion” (Ucieczka), reżyseria: Pierre le Gall, Francja

- Best Student Entry (Najlepszy student) –

.be" target="_blank">„Diamondjaw” (Diamentowe zęby), reżyseria: Tormi Torop, Estonia

Zdobywcą nagrody w kategorii People’s Choice (Opinia publiczności), przyznawanej w oparciu o liczbę polubień i udostępnień zarejestrowanych na stronie internetowej festiwalu Nikon Film Festival, jest reżyser filmu

.be" target="_blank">„At Night They Work” (Nocna zmiana) – Ad van Brunschot z Holandii.

Według Asifa Kapadii, przewodniczącego jury festiwalu Nikon European Film Festival: „Wyróżnione filmy niosą niezwykle silne przesłanie i intrygujące historie, które na chwilę przeniosły mnie do innego świata. Osobiście uważam, że film „Not a Pizza Order” to niezwykle ujmująca opowieść. W pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że jest to komedia, ale tak naprawdę to poważna opowieść o czymś niezwykle ważnym. Moją uwagę zawsze przykuwają filmy, które coś we mnie pozostawiają – na przykład obraz czy jakiś moment lub coś, o czym pamiętam długo po ich obejrzeniu. Moim zdaniem wszystkie nagrodzone filmy to niezwykłe dzieła.”

Elliot Grove, założyciel organizacji Raindance i członek jury festiwalu Nikon European Film Festival, dodał: „Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wysokiego poziomu nadesłanych filmów, a szczególnie różnorodności interpretacji motywu „Chwile z życia codziennego”. Jako reżyser i entuzjasta kina niezależnego cieszę się, że firma Nikon zachęca początkujących twórców filmowych do rozwijania ich talentu i nagradza ich sprzętem niezbędnym do doskonalenia swoich umiejętności.”

„Ta nagroda to wspaniała zachęta do tworzenia kolejnych filmów. Jestem niezwykle wdzięczna członkom jury. Swoje filmy tworzę z nadzieją, że mogą one wpłynąć na życie czy punkt widzenia innych ludzi, a ta nagroda udowadnia, że mogę przemienić tę nadzieję w rzeczywistość.” – powiedziała Cécile Ragot, zdobywczyni Grand Prix tegorocznej edycji.

Kategorie i nagrody

Laureat nagrody Grand Prix otrzyma zestaw filmowy Nikon D810 oraz w pełni opłacony, jednotygodniowy wyjazd na festiwal filmowy w Cannes w maju 2016 roku, gdzie będzie mógł zaprezentować się jako gość specjalny organizacji Raindance.

Zwycięzcy w dwóch podkategoriach – „Best Narrative” oraz „Technical Excellence” – otrzymają lustrzankę Nikon D750 oraz nagrodę pieniężną w wysokości 3000 euro, a autor najlepszego filmu w kategorii „Best Student Entry” – zestaw filmowy Nikon D750 oraz 2000 euro. Zdobywca nagrody „People’s Choice” zostanie nagrodzony zestawem filmowym Nikon D750.

 

Olga Chełchowska
Walk PR

(26.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.