Rośnie sprzedaż tygodników opinii, tylko „Wprost” wciąż traci
W lutym 2016 roku "Newsweek Polska” sprzedawał się lepiej niż „Polityka”. Sprzedaż tygodnika „Wprost” spadła o ponad 60 proc.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) poprawił średnią sprzedaż o 9,41 proc., do 121 260 egz. Niższą sprzedaż miała „Polityka” (Polityka), średnio 115 768 egz. (wzrost o 0,24 proc.). Za nimi był tygodnik „W Sieci” (Fratria), który odnotował wzrost średniej sprzedaży o 10,76 proc., do 83 061 egz. Lepszy wynik niż rok temu miały również: „Tygodnik do Rzeczy” (Orle Pióro) - 58 505 egz. (wzrost o 11,74 proc.) i „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 41 268 egz. (wzrost o 12,01 proc.). Ostatni z wymienionych tytułów wyprzedził w zestawieniu tygodnik „Wprost” (AWR Wprost). Jego sprzedaż spadła aż o 61,48 proc., do 26 283 egz.
"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) poprawił sprzedaż o 12,53 proc., do 20 226 egz. i był to największy wzrost w segmencie.
"Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał się średnio w 288 767 egz. (spadek o 4,77 proc.).
Sprzedaż tygodników
Create bar charts
(IK0, 19.04.2016)