Gemius udostępnił dane o ruchu w Internecie z podziałem na urządzenia
Array
W marcu Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Grupa Onet-RASP na komputerach, ale mniej od konkurenta na telefonach i tabletach - wynika z danych badania Gemius Audience.
W marcu Grupa Google miała 21,3 mln użytkowników na komputerach. Drugi był Facebook.com, który odwiedziło 17,3 mln internautów, a trzecia Grupa Wirtualna Polska - 16,3 mln. Jej przewaga nad Grupą Onet-RASP wyniosła 325,2 tys. użytkowników.
Na telefonach serwisy Google'a odwiedziło 17,4 mln internautów, na tabletach - 2,4 mln. W przypadku Facebooka było to odpowiednio 13,3 mln i 1,6 mln.
Grupa Onet-RASP na telefonach miała 12,4 mln użytkowników, a Grupa Wirtualna Polska - 10,9 mln. Serwisy Onetu i Ringier Axel Springer Polska na tabletach odwiedziło również więcej użytkowników niż WP, choć różnica była mniejsza (Onet-RASP - 1,6 mln, WP - 1,5 mln). Na smartfonach Grupa Gazeta.pl (9,2 mln użytkowników) wyprzedziła Grupę Interia.pl (8,6 mln), której serwisy są z kolei popularniejsze na komputerach (12,8 mln, podczas gdy należące do Gazeta.pl - 11,7 mln).
Gemius zapowiada, że do wakacji udostępni dane o całkowitym zasięgu wydawców na wszystkich urządzeniach. Klientom zaoferował już tzw. wielolokalizację, dzięki czemu można poznać, które strony internauci odwiedzają w domu, a które w pracy.
badania Gemius Audience
Create bar charts
(KOZ, 14.04.2016)