TVP mogłaby przejąć z Polsat Media obsługę reklamową Telewizji Republika
Wejście TVP na rynek brokerów reklamy telewizyjnej jest nadal możliwe, choć biura reklamy TVN i Polsatu mają na nim mocną pozycję. Wynika ona z jednej strony z korzystnych warunków, jakie oferują innym nadawcom, których kanały chcą reprezentować – a z drugiej z dodatkowego atutu w postaci platform cyfrowych gwarantujących współpracującym z nimi stacjom odpowiedni zasięg.
Telewizja Polska platformy wprawdzie nie posiada, ale nie wyklucza jej to z gry. Gdyby chciała zagrać ostro i zagwarantować swoim klientom przychody na odpowiednim poziomie, to myślę, że ma szanse powodzenia. To rynek konkurencyjny i wygrywa ten, kto więcej da. Nie jest przecież tajemnicą, że np. Telewizja Puls co roku organizuje swoiste „przetargi” na obsługę reklamową. Dotychczas wygrywał je TVN, ale przecież każdy może wystartować.
Nie spodziewam się, by TVP chciała na wstępie atakować dużych międzynarodowych graczy jak Discovery. Sądzę, że nastawią się na nadawców lokalnych, mniejszych – u których mają większe szanse. Mogliby np. spróbować przejąć z Polsat Media obsługę Telewizji Republika. Nie bez znaczenia przy podjęciu działalności brokerskiej jest fakt, że w biurze reklamy TVP pracuje teraz kilka osób z doświadczeniem w firmie Atmedia (była brokerem kanałów tematycznych – przyp. red.).
(14.04.2016)