TVP powinna wycofać się z rynku reklamy i skupić się na realizowaniu misji
(Dariusz Dąbski, fot. Marcin Obara)
Wieloletnie zaniedbania dotyczące zasad finansowania Telewizji Polskiej spowodowały niezdrową sytuację, która wymaga jak najszybszej naprawy.
Liczę na to, że nowa ustawa medialna ureguluje tę kwestię z korzyścią dla całego rynku. Telewizja Puls ani żadna inna prywatna telewizja nie powinny ponosić żadnych opłat na rzecz mediów publicznych. TVP powinna wycofać się z rynku reklamy i skupić się na realizowaniu misji. Konkurencja na rynku telewizyjnym jest coraz większa, przybywa nowych kanałów, coraz lepszą pozycję na rynku zdobywa Internet. Nie jest możliwe, aby nadawcy komercyjni utrzymywali media publiczne. Są inne sposoby ich finansowania, np. ten związany z pobieraniem składki audiowizualnej z opłatami za energię, który uważam za dobry. Uważam, że taki system będzie wystarczający, aby nadawca publiczny mógł się skoncentrować na realizacji misji rezygnując z reklam.
(12.04.2016)