Grupa Nielsen liderem pod względem przychodów wśród firm badawczych
Przychody firm badawczych w 2015 roku
Obroty firm z branży badawczej wzrosły w ub.r. o 1,5 proc. - wynika z audytu Polskich Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku. Liderem pozostaje Grupa Nielsen.
Audytowi POFBOiR poddało się 13 podmiotów, których łączny obrót wyniósł 577,3 mln zł (netto). Liderem jest Grupa Nielsen, do której należą AC Nielsen Polska, AGB Nielsen Media Research i Nielsen Services. W 2015 roku osiągnęła ona przychód w wysokości 170,9 mln zł. Druga jest firma Millward Brown z 106,9 mln zł (wzrost o 6,4 proc. w porównaniu z 2014 rokiem). Spadły obroty GfK Polonia - o 5,7 proc., do 85,1 mln zł i TNS Polska - o 9,5 proc., do 62,6 mln zł.
Na kolejnych miejscach znalazły się: IPSOS - 55,7 mln zł (wzrost o 4,6 proc.), PBS - 33,8 mln zł (wzrost o 5,7 proc.), Grupa IQS - 21,9 mln zł (wzrost o 13,9 proc.), ARC Rynek i Opinia - 10,4 mln zł (spadek o 3,5 proc.), Sequence HC Partners - 10,1 mln zł (wzrost o 42,2 proc.), 4P research mix - 8,6 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), ARB Sesta - 5,7 mln zł (wzrost o 1,9 proc.), Fundacja CBOS - 3,7 mln zł (spadek o 4,9 proc.), IRCenter - 2 mln zł (wzrost o 19,7 proc.).
(DR, 12.04.2016)