Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Główne telewizje mimo wiosennych ramówek ustąpiły pola kanałom tematycznym

(fot. pixabay.com)

W marcu br. cztery największe telewizje – TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN – miały w sumie 42,20 proc. udziału w rynku, a więc znacznie mniej niż rok wcześniej (46,33 proc.). W grupie komercyjnej udział wielkiej czwórki spadł zaś do 40,88 proc. (z 44,96 proc.). To oznacza, że coraz większa część tortu telewizyjnego przypada kanałom tematycznym.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że indywidualnie w grupie ogólnej prowadził w marcu br. TVP 1, a w komercyjnej – TVN. Kanał TVP Info pogłębił stratę wobec TVN 24.

TVP 1 uzyskał w grupie ogólnej średnio 11,74 proc. udziału (rok temu 12,97 proc.). Drugie miejsce utrzymał Polsat z udziałem 10,95 proc. (12,26 proc.), ale tuż za nim był TVN – 10,89 proc. (11,89 proc.). Czwarta pozostała Dwójka – 8,62 proc. (9,21 proc.). Na piąte miejsce z dziewiątego awansował kanał informacyjny TVN 24 – 3,69 proc. (2,83 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: TV 4 – 3,45 proc. (2,98 proc.), TV Puls – 3,24 proc. (3,16 proc.), TVN Siedem – 3,18 proc. (3,40 proc.), TVP Info – 3,01 proc. (2,99 proc., spadek z miejsca 7. na 9.) oraz Puls 2 – 1,89 proc. (1,59 proc.).
W grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) z wielkiej czwórki najmniej stracił TVN, mający 13,41 proc. udziału (rok temu 14,09 proc.). Polsat zanotował 12,42 proc. udziału (13,68 proc.), Jedynka miała 7,54 proc. udziału (8,89 proc.), a tuż za nią była Dwójka z 7,51 proc. (8,30 proc.). Miejsca od szóstego do dziesiątego w grupie komercyjnej zajęły: TV 4 - 3,88 proc. (3,38 proc.), TV Puls – 3,73 proc. (3,91 proc.), TVN Siedem - 3,31 proc. (3,29 proc.), TVN 24 – 2,36 proc. (2,29 proc.), Puls 2 - 2,08 proc. (1,81 proc.) i TTV – 1,75 proc. (1,43 proc.).
Chociaż Jedynka utrzymała pozycję lidera w grupie ogólnej, to w grupie 16-49 główne anteny Telewizji Polskiej znalazły się w marcu br. - podobnie jak w lutym br. - poniżej progu 8 proc. Czy w przypadku tych stacji mamy już do czynienia z poważnym tąpnięciem?
- Dwójka jeszcze sobie radzi, notuje straty, ale nie tak duże. Natomiast Jedynka, szczególnie w prime time, wypada bardzo słabo – odpowiada Marek Racławski, szef departamentu telewizyjnego w domu mediowym MullenLowe MediaHub. - Ale i Polsat nie radził sobie w marcu najlepiej, tracąc więcej niż TVN, któremu z kolei pomógł wcześniejszy start wiosennej ramówki – analizuje Racławski. Przeczytaj cały komentarz
 

(RUT, 04.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.