Rekordowe wpływy NBC z tytułu sprzedaży reklam przy olimpijskich transmisjach
Amerykańska grupa telewizyjna NBC podała, że jej przychody ze sprzedaży reklam, które wyemitowane zostaną podczas transmisji z tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro, przekroczyły już 1 mld dol.
"Już przebiliśmy miliard dolarów, który udało się nam uzyskać w 2012 roku podczas poprzednich igrzysk w Londynie" - ogłosił w komunikacie prasowym Seth Winter, szef działu reklamy NBC Sports Group. Amerykańska stacja planuje więcej godzin transmisji z olimpijskich aren niż cztery lata temu (relacje z Londynu utrudniała różnica czasu).
W 2011 roku NBC nabyła za 4,38 mld dol. wyłączne prawa do transmisji na terenie Stanów Zjednoczonych letnich i zimowych igrzysk olimpijskich od 2014 do 2020 roku. W 2014 roku nadawca zapewnił sobie prawa do igrzysk w latach 2021-2032, płacąc 7,75 mld dol.
(LL, 31.03.2016)