Blendle, czyli newsowy iTunes, ruszył na podbój Stanów Zjednoczonych
Serwis Blendle, określany jako newsowy iTunes, zadebiutował na amerykańskim rynku.
Wywodzący się z Holandii serwis rozpoczął testy w USA. Na początek będzie mogło z niego korzystać 10 tys. użytkowników. Serwis pozyskał do współpracy 20 partnerów. Wśród nich są m.in. wydawnictwa magazynowe Condé Nast i Time Inc. oraz wydawcy dzienników "The New York Times", "The Wall Street Journal" i "The Washington Post".
Blendle, który dotychczas działał w Holandii i Niemczech, ogłosił, że ma już ponad 650 tys. użytkowników. Do wydawnictw, które współpracują z serwisem w Holandii, należą m.in. grupy wydawnicze Persgroep, NRC Handelsblad i wydawca gazety gospodarczej "Het Financieele Dagblad". W Niemczech portfolio serwisu tworzy ponad 100 tytułów. Są wśród nich czołowe niemieckie gazety i czasopisma, m.in.: "Stern", "Der Spiegel", "Frankfurter Allgemeine Zeitung", "Süddeutsche Zeitung", "Die Zeit", "Bild" i "Die Welt".
Użytkownicy Blendle mogą codziennie przeglądać najnowsze wydania gazet i czasopism, płacąc tylko za teksty, w które kliknęli. Wysokość opłat ustalają wydawcy - od 10 do 80 eurocentów za tekst.
Udziałowcami Blendle są m.in. Axel Springer i The New York Times Co.
(LL, 24.03.2016)