Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2016 roku polski rynek reklamy ma urosnąć o 3,5 proc.

(fot. pixabay.com)

Według prognoz domu mediowego ZenithOptimedia łączna wartość wydatków na reklamę na polskim rynku ma wzrosnąć w 2016 roku o 3,5 proc. (w stosunku do ub.r.), do 6,96 mld zł (netto). Na najwyższy wzrost wpływów reklamowych mogą liczyć wydawcy internetowi i nadawcy radiowi. Kilkunastoprocentowe spadki zanotuje prasa.

Według estymacji ZOG najbardziej wzrosną wydatki na reklamę internetową - o 11,5 proc. - głównie za sprawą programmatic buying. O 2,9 proc. w br. wzrosną wydatki na reklamę telewizyjną - wpłyną na to m.in. Euro 2016 i letnie Igrzyska Olimpijskie. Aż o 4,8 proc. zwiększą się budżety na reklamę radiową, szczególnie reklamodawców zajmujących się handlem i farmacją. Wzrost o 1,3 proc. zanotują brokerzy kinowi.

Pesymistyczne są prognozy dla prasy: wydatki na reklamę w dziennikach spadną o 16,3 proc., a w magazynach o 13,8 proc. Niewielki spadek w porównaniu z ub.r. odnotuje reklama zewnętrzna - o 0,7 proc.

Według prognozy ZenithOptimedia globalny rynek reklamowy wzrośnie w br. o 4,6 proc.

(DR, 21.03.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.