W 2016 roku polski rynek reklamy ma urosnąć o 3,5 proc.

(fot. pixabay.com)
Według prognoz domu mediowego ZenithOptimedia łączna wartość wydatków na reklamę na polskim rynku ma wzrosnąć w 2016 roku o 3,5 proc. (w stosunku do ub.r.), do 6,96 mld zł (netto). Na najwyższy wzrost wpływów reklamowych mogą liczyć wydawcy internetowi i nadawcy radiowi. Kilkunastoprocentowe spadki zanotuje prasa.
Według estymacji ZOG najbardziej wzrosną wydatki na reklamę internetową - o 11,5 proc. - głównie za sprawą programmatic buying. O 2,9 proc. w br. wzrosną wydatki na reklamę telewizyjną - wpłyną na to m.in. Euro 2016 i letnie Igrzyska Olimpijskie. Aż o 4,8 proc. zwiększą się budżety na reklamę radiową, szczególnie reklamodawców zajmujących się handlem i farmacją. Wzrost o 1,3 proc. zanotują brokerzy kinowi.
Pesymistyczne są prognozy dla prasy: wydatki na reklamę w dziennikach spadną o 16,3 proc., a w magazynach o 13,8 proc. Niewielki spadek w porównaniu z ub.r. odnotuje reklama zewnętrzna - o 0,7 proc.
Według prognozy ZenithOptimedia globalny rynek reklamowy wzrośnie w br. o 4,6 proc.
(DR, 21.03.2016)
