W lutym telewizje uzyskały z reklam 14,3 proc. więcej niż przed rokiem
Array
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji wyniosły w lutym br. 1,64 mld zł i były o 14,3 proc. wyższe od osiągniętych rok wcześniej.
Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że wszystkie cztery główne telewizje zanotowały wzrost wpływów. Liderem pozostał Polsat, którego przychody reklamowe wyniosły cennikowo 233,88 mln zł (wzrost o 9,1 proc.). Wpływy TVN wyniosły 192,04 mln zł (wzrost o 9,6 proc.), TVP 1- 116,74 mln zł (wzrost o 40,6 proc.), a TVP 2 – 87,80 mln zł (wzrost o 21,6 proc.).
Najwięcej na reklamę w telewizji tradycyjnie wydał Aflofarm – 110,53 mln zł (29,4 proc. mniej niż rok wcześniej), znacznie wyprzedzając kolejnych czołowych reklamodawców: Nestlé – 56,79 mln zł (wzrost o 9,7 proc.) i US Pharmacia – 48,72 mln zł (wzrost o 66,7 proc.).
(RUT, 05.03.2016)