Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP łagodzi krytykę Kurskiego wobec badań Nielsen Audience Measurement

Telewizja Polska wydała wczoraj oświadczenie, w którym łagodzi wymowę słów prezesa Jacka Kurskiego krytykującego jakość pomiarów telemetrycznych.

W wywiadzie dla tygodnika „W Sieci” z 29 lutego Jacek Kurski powiedział, że TVP ma „gigantyczny problem” z mierzeniem oglądalności. „Dziś oglądalność mierzy jedna prywatna firma zagraniczna, która uznaje, że grupa komercyjna to widzowie w wieku 16-49 lat. Kto się zgodził na tak absurdalne rozwiązanie, korzystne dla nadawców prywatnych? Mam wątpliwości, czy dane oglądalności są rzetelne. Nasze wyniki mogą być sztucznie zaniżane”. I dodał: „Przy 300 kanałach” wyniki oglądalności są „oparte na próbie liczącej 1,6 tys. gospodarstw domowych, jeden panelista wyjdzie do toalety i już ktoś ma zerową oglądalność. Na taki dyktat zgodziła się przed laty TVP”.
Wczoraj TVP oświadczyła, że fragment dotyczący standardu badań „zawierał niefortunny skrót, który zniekształcił sens wypowiedzi, przez co w odbiorze publicznym powstało mylne wrażenie co do intencji” prezesa TVP. „Prezes telewizji publicznej jest otwarty na dobrą współpracę” z Nielsen Audience Measurement, a „wszelkiego rodzaju merytorycznymi uwagami związanymi ze sposobem pomiaru widowni będzie się wymieniać na spotkaniach” - oświadczyła TVP.
Jaki był w takim razie właściwy sens wypowiedzi Jacka Kurskiego? Na pytanie nie uzyskaliśmy wczoraj odpowiedzi z biura prasowego TVP. Dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement Elżbieta Gorajewska powiedziała zaś „Presserwisowi”, że nie zna jeszcze treści oświadczenia i powstrzyma się od komentowania sprawy.
Umowa TVP z Nielsenem na dane telemetryczne, podpisana po rozstrzygniętym w marcu ub.r. przetargu, opiewa na 36,9 mln zł i została przez zarząd Juliusza Brauna podpisana na lata 2015-2019. Poprzednia duża umowa TVP z Nielsenem obejmowała lata 2012-2014, z okresem wdrożeniowym w 2011 roku, gdy telewizja oficjalnie posługiwała się jeszcze danymi OBOP, ale miała już dostęp do badań Nielsena. Gdy TVP przeszła na dane Nielsen Audience Measurement, OBOP zrezygnował z pomiarów oglądalności i obecnie Nielsen nie ma na polskim rynku konkurencji.

(RUT, 04.03.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.