Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP łagodzi krytykę Kurskiego wobec badań Nielsen Audience Measurement

Telewizja Polska wydała wczoraj oświadczenie, w którym łagodzi wymowę słów prezesa Jacka Kurskiego krytykującego jakość pomiarów telemetrycznych.

W wywiadzie dla tygodnika „W Sieci” z 29 lutego Jacek Kurski powiedział, że TVP ma „gigantyczny problem” z mierzeniem oglądalności. „Dziś oglądalność mierzy jedna prywatna firma zagraniczna, która uznaje, że grupa komercyjna to widzowie w wieku 16-49 lat. Kto się zgodził na tak absurdalne rozwiązanie, korzystne dla nadawców prywatnych? Mam wątpliwości, czy dane oglądalności są rzetelne. Nasze wyniki mogą być sztucznie zaniżane”. I dodał: „Przy 300 kanałach” wyniki oglądalności są „oparte na próbie liczącej 1,6 tys. gospodarstw domowych, jeden panelista wyjdzie do toalety i już ktoś ma zerową oglądalność. Na taki dyktat zgodziła się przed laty TVP”.
Wczoraj TVP oświadczyła, że fragment dotyczący standardu badań „zawierał niefortunny skrót, który zniekształcił sens wypowiedzi, przez co w odbiorze publicznym powstało mylne wrażenie co do intencji” prezesa TVP. „Prezes telewizji publicznej jest otwarty na dobrą współpracę” z Nielsen Audience Measurement, a „wszelkiego rodzaju merytorycznymi uwagami związanymi ze sposobem pomiaru widowni będzie się wymieniać na spotkaniach” - oświadczyła TVP.
Jaki był w takim razie właściwy sens wypowiedzi Jacka Kurskiego? Na pytanie nie uzyskaliśmy wczoraj odpowiedzi z biura prasowego TVP. Dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement Elżbieta Gorajewska powiedziała zaś „Presserwisowi”, że nie zna jeszcze treści oświadczenia i powstrzyma się od komentowania sprawy.
Umowa TVP z Nielsenem na dane telemetryczne, podpisana po rozstrzygniętym w marcu ub.r. przetargu, opiewa na 36,9 mln zł i została przez zarząd Juliusza Brauna podpisana na lata 2015-2019. Poprzednia duża umowa TVP z Nielsenem obejmowała lata 2012-2014, z okresem wdrożeniowym w 2011 roku, gdy telewizja oficjalnie posługiwała się jeszcze danymi OBOP, ale miała już dostęp do badań Nielsena. Gdy TVP przeszła na dane Nielsen Audience Measurement, OBOP zrezygnował z pomiarów oglądalności i obecnie Nielsen nie ma na polskim rynku konkurencji.

(RUT, 04.03.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.