Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 18, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama Media Expert promowała niewłaściwe wzorce zachowań dzieci

(fot. pixabay.com)

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że reklama sieci sklepów Media Expert może spowodować, że dzieci, których rodziców nie stać na zakup promowanego sprzętu elektronicznego mogą poczuć się gorsze.

Chodzi o radiową reklamę sieci sklepów RTV i AGD - Media Expert, która promowała sprzęt elektroniczny. Kampania, która emitowana była w sierpniu ub.r., odwołuje się do rozpoczynającego się we wrześniu roku szkolnego. W spotach, które promowały sprzęt elektroniczny (m.in. laptopy, tablety), dziecko mówi, że nie pójdzie do szkoły, ponieważ nie ma motywacji do nauki, jego rówieśnicy zaś dostali tablety i smartfony. Na koniec spotu dziecko pyta rodziców, jak żyć.
Autorzy skarg, które wpłynęły na tę reklamę do KER, zwracają uwagę, że jest ona nieetyczna, promuje "interesowność i cwaniactwo". Ich zdaniem reklama krzywdzi osoby uboższe (zarówno dzieci, jak i rodziców, których na drogi sprzęt nie stać).
Przedstawiciele firmy tłumaczą, że zarzuty są bezzasadne, gdyż kampania została wycofana. Firma Media Expert nie odpowiedziała na pytanie "Presserwisu", jaka agencja przygotowała spot (za kreację spotów firmy z Eweliną Lisowską odpowiadała agencja Ambasada Brand Communications).
Zespół orzekający uznał, że reklama narusza normy kodeksu i promuje niewłaściwe wzorce zachowań dzieci, które mogą wywierać presję na opiekunów, by za zakupy osiągać lepsze wyniki w nauce.

(DR, 18.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.