Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 15, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Z badania MEC wynika, że widzowie chcą w TVP Tomasza Lisa i Moniki Olejnik

Z badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC wynika, że Maciej Orłoś, Tomasz Lis i Monika Olejnik to dziennikarze najchętniej widziani w roli prowadzących programy informacyjne i publicystyczne w telewizji publicznej.

Z tego grona w Telewizji Polskiej pracuje obecnie tylko Maciej Orłoś, prezenter „Teleexpressu”. Wskazało go 35 proc. badanych. Po 25 proc. głosowało na Tomasza Lisa (już poza telewizją) i Monikę Olejnik (TVN 24). W pierwszej piątce byli jeszcze: Kamil Durczok (poza telewizją) i Justyna Pochanke („Fakty” TVN).
Na pytanie, jakie typy programów warto wspierać z abonamentu lub opłaty audiowizualnej, respondenci wskazywali przede wszystkim filmy (39 proc.), dokumenty przyrodnicze lub podróżnicze (37 proc.) i programy edukacyjne (34 proc.). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze programy historyczne (28 proc.) i sportowe (27 proc.). Dalej wymieniano programy informacyjne, kulturalne, seriale, teatr telewizji, programy dla dzieci i inne. Jedna czwarta badanych nie miała w tej kwestii zdania.
Wsparcie na realizację programów misyjnych zdaniem 41 proc. respondentów powinny dostać zarówno stacje publiczne, jak i komercyjne. Natomiast 40 proc. uważa, że tylko publiczne. Większa część badanych jest przekonana, że abonament albo opłata należy się kanałom polskim.
Jako programy warte finansowania z listy audycji informacyjnych i publicystycznych najczęściej wskazywano „Teleexpress” (34 proc.), drugie miejsce zajęły ex aequo „Wiadomości” i „Sprawa dla reportera” (po 31 proc.; wszystkie trzy programy emituje TVP 1). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze dwa programy TVP 2: „Panorama” i „Magazyn Ekspresu Reporterów” (po 25 proc.). Szóste i siódme miejsce zajęły audycje TVN: „Fakty” i „Uwaga!” (po 24 proc.), a kolejne dwa miejsca przypadły Polsatowi: „Interwencja” (21 proc.) i „Wydarzenia” (20 proc.). Dziesiąte miejsce zajęły programy: „Tomasz Lis na żywo”, który do końca stycznia emitowała Dwójka, i „Szkło kontaktowe” z TVN 24. Oba wskazało po 13 proc. respondentów.
Badanie MEC zrealizował w dniach 25-26 stycznia br. na próbie 1 tys. respondentów za pomocą wywiadów internetowych, z wykorzystaniem panelu SW Research.

(RUT, 15.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.