KRRiT: Najbardziej bezstronna publicystyka w TVP 1 i Polsat News
(fot. pixabay.com)
Programy publicystyczne Polsat News i TVP 1 najlepiej realizowały kryteria misji publicznej podczas kampanii wyborczych w latach 2014 i 2015 - wynika z monitoringu przygotowanego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
KRRiT przeanalizowała programy publicystyczne nadawane w trakcie kampanii wyborczych. "Kryteria misji publicznej najlepiej wypełniały Polsat News i TVP 1" - możemy przeczytać w materiałach Krajowej Rady. "W najmniejszym stopniu kryteria te realizowała Telewizja Trwam (zapraszając wyłącznie gości ideowo bliskich stacji) oraz TVP 2" - oceniono.
Krajowa Rada zwraca też uwagę na "stałe zjawisko niskiej ekspozycji kobiet-gości w badanych audycjach" - ich liczba wahała się w zależności od kampanii między 12 a 17 proc. czasu ekspozycji.
Analiza dotyczyła audycji publicystycznych w TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN 24, Polsat News i TV Trwam podczas kampanii wyborczych (do Parlamentu Europejskiego, samorządowych, parlamentarnych i dwie tury wyborów prezydenckich) w latach 2014 i 2015.
(JM, 10.02.2016)