Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: WYWIADY

Dodano: Luty 03, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jesteśmy zadowoleni, ale liczyliśmy na więcej

Wojciech Fusek

Rozmowa z Wojciechem Fuskiem, zastępcą redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, do niedawna jej wydawcą

Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2015 roku nie spadała tak jak w latach poprzednich. Możemy już mówić o wyhamowaniu trendu?

Cała branża prasy głębokie spadki sprzedaży ma już za sobą i teraz będzie utrzymywał się trend poziomy. Wszyscy nauczyli się promować i sprzedawać, ale nim gazety przejdą w świat cyfrowy, jeszcze przez kilka lat będzie trwała wojna między papierem a cyfrą.

Co decyduje o w miarę już stabilnej sprzedaży "Gazety Wyborczej"?

Składa się na to kilka rzeczy. Tendencja przechodzenia czytelników do Internetu i co za tym idzie spadku sprzedaży ustępuje, ale na pewno nie zaniknie. Sprawdza się strategia nazywana przez nas tygodnikową, polegająca na dokładaniu do każdego wydania gazety dodatku kierowanego do innej grupy ludzi. W poniedziałek jest „Ale Historia”, we wtorek „Nauka”, w środę „Samo Zdrowie”, w czwartek „Duży Format”, w piątek „Wyborcza TV”, a w sobotę „Gazeta Świąteczna” i „Wysokie Obcasy”. To stabilizuje nam sprzedaż w poszczególne dni tygodnia. Jesteśmy zadowoleni, ale liczyliśmy na trochę lepszy wynik w skali roku. Chcieliśmy mieć minimalne wzrosty, a nie stabilizację przy minimalnym spadku. Jest jednak zdecydowanie lepiej niż w poprzednich latach. Trzeba też wziąć pod uwagę 77 tys. prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej". Można więc stwierdzić, że kryzys czytelnictwa mamy chwilowo za sobą. Oczywiście wiemy, gdzie mamy braki i gdzie możemy zdecydowanie coś poprawić.

Uda się dźwignąć sprzedaż "GW" w tym roku?

Jeśli wyjdziemy na minus 1-2 procent, to będę bardzo zadowolony. W perspektywie najbliższych lat trzeba będzie się skoncentrować na głównych dniach wydawniczych, dwóch lub trzech, i to one będą decydowały o wynikach. O wzrostach w papierze trudno dziś mówić. Ważniejsze jest dla nas utrzymanie sprzedaży w prenumeracie cyfrowej, bo ona jest adresowana do młodszego i bardziej dynamicznego czytelnika, ma wyśmienitą strukturę czytelniczą. W wynikach sprzedaży chcemy utrzymać przewagę nad innymi opiniotwórczymi dziennikami, które do wyników sprzedaży dokładają dane z e-kiosków i sprzedaż pdf-ów. "GW" w pdf prawie się nie sprzedaje. Dlatego tak walczymy o prenumeratę cyfrową. Zapowiadaliśmy osiągnięcie na koniec grudnia 2016 roku pułapu 90 tys. prenumerat i zamierzamy to osiągnąć.

Iga Kołacz

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.