Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Luty 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pomóż kotom przetrwać zimę

Od początku lutego na antenie Nat Geo Wild zagości „Miesiąc z wielkimi kotami” - kolejny cykl programów dokumentalnych poświęcony drapieżnikom z rodziny kotowatych. Z tej okazji kanał Nat Geo Wild we współpracy z Fundacją Viva! rozpoczyna akcję edukacyjną zwracającą uwagę na nasze lokalne „małe” koty i ich zimowe problemy. Działania prowadzone będą w mediach społecznościowych od poniedziałku, 1 lutego.

„Miesiąc z wielkimi kotami” to nie tylko wydarzenie telewizyjne, ale również jeden z elementów długofalowej inicjatywy Towarzystwa National Geographic na rzecz ochrony wielkich kotów. Ma ono powstrzymać kłusownictwo, chronić naturalne siedliska i służyć ocaleniu wybranych gatunków kotowatych na całym świecie. Aktywne wsparcie otrzymują w nim prowadzone w terenie projekty ochrony przyrody, a także działania edukacyjne. Wszystko po to, by powstrzymać i ostatecznie odwrócić tendencję gwałtownego zanikania populacji wielkich kotów.

Włącz się do akcji!

Nie tylko wielkie i egzotyczne koty mają problemy. W zimowej, polskiej rzeczywistości codziennie o przetrwanie walczą także nasze rodzime koty – zwłaszcza te wolno żyjące. Zima to dla nich trudny okres. Dodatkowo te pożyteczne zwierzęta spotykają się często z ludzką niechęcią. Aby to zmienić Nat Geo Wild, we współpracy z Fundacją Viva!, zwraca uwagę na wolno żyjące koty i ich problemy. W ramach „Miesiąca z wielkimi kotami”, w mediach społecznościowych prowadzone będą działania pokazujące proste sposoby na to, jak pomóc kotom przetrwać trudne zimowe miesiące. Organizatorzy chcą też wesprzeć podnoszenie świadomości społecznej na temat pożyteczności tych zwierząt. Nat Geo Wild zachęca między innymi znanych miłośników kotów do wsparcia inicjatywy poprzez umieszczanie selfie z kotem i informacji o akcji w social mediach. Więcej informacji na temat lokalnej i międzynarodowej inicjatywy na stronach Fundacji Viva! Oraz na http://www.natgeotv.com/pl/miesiac-z-wielkimi-kotami.

Kot na stres

Koty towarzyszą nam od około 6 tysięcy lat i przez ten czas zdążyliśmy się przyzwyczaić do wspólnego życia. Jednak przez to przyzwyczajenie często zapominamy jak wielkie znaczenie w naszym świecie mają nasi mali podopieczni. Nasza wspólna historia zaczęła się wówczas, gdy mniej płochliwe osobniki zdecydowały się na polowania na myszowate w okolicach ludzkich siedzisk. Ludzie zaczęli doceniać to, że koty chroniły magazynowaną żywność i minimalizowały ryzyko chorób przenoszonych przez gryzonie.

Od dawna wiadomo, że kontakt z kotem działa uspokajająco i zmniejsza stres. Głaskanie zwierzęcia, jego jednostajne, głębokie mruczenie i rozmaite kocie zaśpiewy wpływają kojąco na osoby nerwowe. Kontakt z kotami ma pozytywny wpływ na psychikę osób biorących udział w felinoterapii.

Nie mniej pożyteczne od domowych pupili są koty wolno żyjące. Te nieudomowione czworonogi żyją w koloniach w pobliżu ludzkich siedlisk. Mają ogromne znaczenie w naszym ekosystemie. Ponieważ są ich dieta składa się w znaczącym stopniu z gryzoni wspomagają one człowieka w zmniejszaniu populacji szczurów i myszy. Niestety w wyniku używania niebezpiecznych środków chemicznych podczas deratyzacji, dziś ich samodzielna egzystencja bez pomocy człowieka jest niemożliwa. Warto o tym pamiętać i pomóc im przetrwać najzimniejsze tygodnie.

„Miesiąc z wielkimi kotami” premierowe programy od niedzieli, 7 lutego, o godz. 18:00 na Nat Geo Wild.

Fundacja Viva! Akcja Dla Zwierząt zajmuje się walką o poprawienie losu zwierząt. Ten cel realizuje przez cały wachlarz działań - od reagowania w przypadkach znęcania się nad zwierzętami i prowadzenia spraw w sądach przeciwko ich oprawcom przez szkolenia instytucji państwowych, aż po prowadzenie zakrojonych na szeroką skalę kampanii i akcji informacyjnych propagujących etyczne traktowanie zwierząt. Zachęca też do adopcji zwierząt ze schronisk oraz piętnuje niehumanitarne i nieetyczne praktyki firm i osób prywatnych.
Fundacja Viva! jest również organizatorem programu Adopciaki.pl i odpowiada przede wszystkim za bezpieczeństwo procesu adopcyjnego. Zgłasza do programu te zwierzęta, które są przygotowane do adopcji, koordynuje pracę domów tymczasowych i czuwa, aby cały proces był bezpieczny i przyjazny zarówno dla ludzi jaki i zwierząt.

 

Marcin Kuchno,
Biuro Prasowe National Geographic Channel, Nat Geo Wild i Nat Geo People
Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej.

(01.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.