Coca-Cola zmienia hasło i rozpoczyna kampanię (wideo)
Coca-Cola rozpoczyna w czwartek kampanię "Taste the feeling", która prowadzona będzie w 207 krajach, w tym w Polsce. Hasło "Taste the feeling" zastąpi wykorzystywane przez Coca-Colę od 2009 roku "Open Happines". Koncept strategiczno-kreatywny przygotowała grupa 10 agencji.
Jak podkreślał Marcos de Quinto, chief operating officer The Coca-Cola Company, agencje zostały wybrane w trwającym niemal rok globalnym procesie. Cztery wiodące agencje to: Mercado McCann (Argentyna), Sra Rushmore (Hiszpania), Santo (Argentyna) i Ogilvy & Mather (Stany Zjednoczone). - Te agencje pracują nad globalnym konceptem, który jest adaptowany lokalnie - wyjaśnia Anna Jakubowski, Poland & Baltics Franchise general manager Coca -Cola Poland Services. - Oznacza to, że będą miały one nie tylko możliwość wybierania z centralnie przygotowanych materiałów, ale także będą mogły w oparciu o nową, globalną strategię opracowywać własne projekty.
Na 2016 rok zostało przygotowanych 10 spotów. W Polsce wkrótce zostanie pokazanych pięć z nich. Adaptacją zajęła się agencja McCann. W spotach jako stały element muzyczny będzie się pojawiać muzyka skomponowana specjalnie na potrzeby kampanii przez zespół Aviici - będzie ona ilustracją muzyczną hasła "Taste the feeling". W jednym ze spotów, pt. "Brother", pojawi się przebój Aviici pt."Hey, brother", kampania w innych spotach wykorzystuje także przeboje innych muzyków, m.in. Queen i Davida Bowiego.
"Taste the feeling" to koncept, który ma pokazać, że bez względu na to, jaki rodzaj Coca-Coli wybieramy (Zero, Light, Regular czy Life), Coca-Cola jest jedna i wyjątkowa. - Bez względu na to, jaką Coca-Colę lubimy, to jest zawsze ta sama Coca-Cola. To właśnie chcemy podkreślić w nowej kampanii - wyjaśnił James Quincey, president, chief operating officer The Coca-Cola Company. Zmiana strategii komunikacyjnej polega na tym, że Coca-Cola wraca do wspólnej dla wszystkich subbrandów idei marki.
Według Rodolpho Echaverria, vice presidenta i global creative & contet The Coca-Cola Company, nowa kampania ma lepiej, niż dotychczasowe, zbalansować przekaz emocjonalny i racjonalny. - "Re-Cocalizujemy" Coca-Colę - powiedział Echaverria. - Chcemy w kampanii pokazywać prostą przyjemność wynikającą z picia Coca-Coli - tłumaczył.
Kampanii w telewizji i kinach towarzyszyć będzie akcja internetowa pod tytułem "Gif the feeling". To konkurs, którego uczestnicy będą za pomocą samodzielnego stworzonego kontentu wideo i muzyki pokazywać uczucia związane z Coca-Colą.
Przygotowane zostały też materiały na nośniki zewnętrzne, ale od lokalnych oddziałów Coca-Coli zależeć będzie, które media i w jakim stopniu będą wykorzystane.
(AMS, 20.01.2016)