Grupa ZPR zaczęła produkować cotygodniowy serwis wideo
Serwis informacyjny Grupy ZPR Media
Powstająca w Grupie ZPR Media telewizyjna agencja informacyjna produkuje cotygodniowy filmowy serwis informacyjny.
Od początku listopada ub.r. Grupa ZPR Media testowo produkuje telewizyjne materiały informacyjne. Testy prowadzone są w zakresie realizacji relacji reporterskich na żywo oraz materiałów filmowych z terenu. Testowane są sprzęt, technologia oraz organizacja pracy newsroomu. W ZPR zakupiono kilkanaście zestawów sprzętu do produkcji materiałów wideo oraz do obróbki i montażu, które trafiły do redakcji w największych miastach w Polsce. Rozpoczęto także cykl szkoleń dziennikarzy. Biorą w nich udział reporterzy m.in. z Warszawy, Poznania, Łodzi, Trójmiasta, Lublina, Krakowa, Wrocławia i aglomeracji śląskiej.
”Organizowana telewizyjna agencja informacyjna jest naturalną konsekwencję rozwoju naszej Grupy, zatrudniającej ponad 150 dziennikarzy i reporterów w kilkudziesięciu miastach w Polsce, gdzie mamy stacje radiowe i serwisy internetowe” – pisze w komunikacie prasowym Leszek Kozioł, wiceprezes Grupy ZPR Media. Rozpoczęcie stałej produkcji materiałów newsowych z Polski związane jest z uzyskaną przez ZPR koncesją telewizyjną na MUX 8 (na kanał TV#). Agencja ma produkować serwisy na potrzeby kanałów Grupy ZPR Media (dziś są to Eska TV, Polo TV, Fokus TV i Vox Music TV).
Grupa ZPR Media ponad tydzień temu zaczęła produkować cotygodniowy serwis wideo z informacjami lokalnymi. Wydania trwają kilka minut i można je oglądać w Internecie. Mają swojego prowadzącego i podobnie jak dzienniki w telewizji rozpoczynają się od headline'ów.
Docelowo Grupa ZPRMedia planuje własny telewizyjny program informacyjny, o czym informowaliśmy już w październiku ub.r. Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR, mówił wówczas: ”Chcemy, aby powstał pełnokrwisty program informacyjny, taki jakie mają Polsat, TVN i TVP”.
(KOZ, 18.01.2016)