Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 09, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT ukarała ITI Neovision i TVP za ukryte przekazy handlowe

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła kary – po 60 tys. zł – na ITI Neovision i Telewizję Polską za emisję ukrytych przekazów handlowych.

Z analizy KRRiT wynika, że należący do ITI Neovision kanał Domo+ 11 stycznia 2015 roku w dwóch odcinkach "Home Staging" wyemitował przekazy promujące ofertę ubezpieczeniową towarzystwa ubezpieczeń Aviva. Nadawca wyjaśnił regulatorowi, że jest to przykład lokowania produktu, w którym "w wyniku niedopatrzenia na etapie produkcji nie zostały dograne belki ze stosowną informacją przed, jak i po programie".
Z kolei na program "Kulisy M jak miłość" z 20 stycznia 2015 roku wpłynęła do KRRiT skarga dotycząca ukrytego przekazu handlowego filmu "Wkręceni 2". Według TVP zarzut wyemitowania ukrytego przekazu handlowego jest niezasadny, a celem cyklu jest promowanie działalności aktorów występujących w serialu. Jak podała KRRiT, niemal cały program poświęcony został wyłącznie treści, aktorom i premierze filmu.
Nadawcom przysługuje prawo odwołania się od decyzji Krajowej Rady.

(KOZ, 09.01.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.