Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 06, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Największy udział w widowni telewizyjnej w 2015 roku miały TVP 1 i Polsat

Największy udział w rynku wśród wszystkich widzów miał w ub.r. TVP 1, natomiast liderem w grupie komercyjnej był Polsat. Z czterech głównych stacji tylko Jedynka w grupie ogólnej miała wynik trochę lepszy niż rok wcześniej.

Średni udział Jedynki w rynku wyniósł w 2015 roku 12,28 proc. (w 2014 roku: 12,27 proc.). Drugie miejsce zajął Polsat z udziałem 11,60 proc. (w 2013 roku: 11,84 proc.), a trzeci był TVN – 10,65 proc. (11,68 proc.). Dalej uplasowały się: Dwójka – 8,72 proc. (9,41 proc.) i TVP Info – 3,51 proc. (wzrost z 2,86 proc.). Spośród kanałów z pierwszej dziesiątki wzrost zanotowały także TV 4, TVN 24 i Puls 2.

Z kolei w grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) prowadził Polsat z udziałem 13,21 proc. (spadek z 13,30 proc. w 2014 roku). TVN miał tu 12,42 proc. udziału (spadek z 12,95 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: Jedynka – 8,40 proc. (9,08 proc.), Dwójka – 7,71 proc. (8,18 proc.) i TV Puls – ze wzrostem do 3,71 proc. (z 3,58 proc.). Większy niż przed rokiem udział miały także kanały z drugiej piątki: TV 4 – 3,67 proc. (2,88 proc.), TVN Siedem – 3,44 proc. (3,34 proc.), TVN 24 – 2,49 proc. (2,38 proc.), Puls 2 – 1,86 proc. (1,58 proc.) i TTV - 1,72 proc. (1,45 proc.).
Średnio przed telewizorem spędzaliśmy w 2015 roku po 4 godz. i 23 minuty dziennie (rok wcześniej: 4 godz. i 20 minut). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 06.01.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.