Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 28, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar Media: banki zmniejszyły wydatki na reklamę

Banki o ponad 3 proc. ograniczyły wydatki na reklamę w okresie 10 miesięcy br. względem tych samych miesięcy 2014 roku. Liderem pozostaje ING Bank Śląski.

Sektor bankowy od stycznia do października br. na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) przeznaczył 1,03 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media. To o 3,1 proc. mniej, niż w tym okresie ub.r. Najbardziej budżet reklamowy na promocję zmniejszył lider zestawienia - ING Bank Śląski (spadek o 15,7 proc.), który w analizowanym okresie wydał 95,16 mln zł. W spotach reklamowych tego banku od 16 lat występuje  Marek Kondrat, a także m.in. Agata Kulesza.
W tym roku drugą pozycję zajmuje mBank, który najbardziej zwiększył budżet na promocję (wzrost o 21,6 proc.), do 94 mln zł. Trzecie miejsce zajął BGŻ BNP Paribas z wydatkami 81,49 mln zł, który powstał w czerwcu br. z połączenia BGŻ i BNP Paribas Banku. W analogicznym okresie ub.r. BGŻ na promocję przeznaczył 42,1 mln zł, a BNP Paribas Bank - 20,6 mln zł.
Kolejne w zestawieniu są: Bank Millennium - 81 mln zł (spadek o 19,1 proc.) i PKO BP - 80,8 mln zł (wzrost o 13,4 proc.).
Największe budżety banki przeznaczały na reklamę w telewizji - 719,7 mln zł (spadek o 7,5 proc.). Wzrosły wydatki banków na reklamę w radiu - 117,7 mln zł (wzrost o 63,7 proc.) i indoor - 1,1 mln zł (wzrost o 165 proc.).
Z kolei banki mniej wydawały na promocję w dziennikach - 36,6 mln zł (spadek o 18,7 proc.), magazynach - 57,8 mln zł (spadek o 0,6 proc.), na nośnikach zewnętrznych - 51,4 mln zł (spadek o 11,6 proc.), w kinach - 42 mln zł (spadek o 12,3 proc.).

(DR, 28.12.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.