Ruszyła kampania społeczna zmieniająca nastawienie do uchodźców (wideo)
Rozpoczęła się kampania społeczna, której celem jest próba zmiany negatywnego postrzegania uchodźców przez znaczną część polskiego społeczeństwa.
Podstawą kampanii jest przygotowany przez agencję K2 oraz studio Shootme film o mozolnej podróż dwojga wędrowców - kobieta niesie w ramionach małe zawiniątko, a mężczyzna prowadzi osiołka ze skromnym dobytkiem. Kiedy wychodzą na polanę, zostają nagle oślepieni ostrym blaskiem samochodowych reflektorów. Film zamyka plansza z tekstem w interpretacji Jerzego Radziwiłowicza: „Oni też byli uchodźcami. Pamiętaj o tym, stawiając puste nakrycie na wigilijnym stole”.
Kampania „Oni też” potrwa od 21 grudnia do końca 2015 roku. Główne narzędzia komunikacji to emisja spotu w Internecie, działania media relations i strona www.onitez.pl.
W projekt zaangażowały się: Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Refugee.pl, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Polskie Forum Migracyjne, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej oraz Fundacja Agora - wraz z agencją K2, K2 Media i Task Force Consulting.
(AMS, 21.12.2015)










